בחירות 2022

יאיר גולן על המבצע בעזה: "תחושת סיפוק גדולה"

אחרי הריאיון המטלטל ל-ice, בו אמר גולן על הפלסטינים כי "אין עם מי ועל מה לדבר", הוא מזהיר מפני אלה "המבקשים לייאש אותנו ולומר לנו שאין עם מי לדבר" בפוסט שפרסם היום. האם גולן לא מזהיר בעצם מפני עצמו? בנוסף, מביע גולן תחושת סיפוק גדולה מתוצאות המבצע בעזה.

דוד זולדן | 
יאיר גולן (צילום פלאש90)
"אלו ימים בהם יחגגו אלו המבקשים לייאש אותנו, לומר לנו שאין עם מי לדבר ושאין תכלית להיפרדות. אני אומר להם כי זוהי לא משאת נפשו של העם היהודי. זוהי חובתו של כל מי שמבקש להוביל, להנהיג, להביא תקווה, לחתור לעתיד אחר ולהבטיח שיעשה הכל כדי שיהיה פה טוב יותר" כך אומר ח"כ יאיר גולן בפוסט שהעלה היום ובו הוא בעצם מבקר את עצמו בעקבות אותם דברים בדיוק שאמר בריאיון ל ice.
 
ח"כ יאיר גולן מגיב למבצע בעזה ואומר: "בנפל אויבך אל תשמח, ובכשלו אל יגל ליבך". ספר משלי. אין בליבי שמחה על תוצאות הלחימה האחרונה. יש תחושת סיפוק גדולה על הישגי צה"ל בסיכול טרור מוחשי ומיידי, אך לכל אירוע לחימה יש מחירים גדולים לאובדן חיי אדם, בפגיעות בגוף ובנפש ובנזקים שיקח שנים לתקנם. מחיר הלחימה כבד ונכון להמנע ממנו בכל דרך. כל הרג מיותר מעצים את השנאה, מרחיק מאיתנו את התקווה ומשרת את הקיצוניים שם וגם פה. סיום הלחימה אינו זמן למסיבות ניצחון. עכשיו עלינו לוודא שיהיה מהלך מדיני בהמשך למעשה הצבאי, באופן שישרת את האינטרסים של ישראל - האינטרסים של הרוב המתון הרוצה בשלום (אצלנו וגם אצלם)."
גולן מוסיף עוד כי "כדי להשיג ביטחון אמיתי, ארוך טווח ויציב עלינו להשיג הסכם שלום. כל נוסחה אחרת נועדה לכשלון. כרגע זה נראה רחוק שנות אור מאיתנו, מילה ערטילאית מנותקת מריח האבק השריפה שעדיין באוויר, אך כמי שלבש מדים רוב חייו אני יכול לומר בלב שלם שהחרב לא תנצח. אין פתרון צבאי בלבד לסכסוך המתמשך. אלו ימים בהם יחגגו אלו המבקשים לייאש אותנו, לומר לנו שאין עם מי לדבר ושאין תכלית להיפרדות. אני אומר להם כי זוהי לא משאת נפשו של העם היהודי. זוהי חובתו של כל מי שמבקש להוביל, להנהיג, להביא תקווה, לחתור לעתיד אחר ולהבטיח שיעשה הכל כדי שיהיה פה טוב יותר.
עשינו שלום עם הגרועים באויבנו. נשיא מצרים צעד בירושלים לקול תשואות ההמון. הבאנו שלום יציב ובר קיימא שהוא אינטרס עליון של ישראל באזור עתיר שנאה. כך עשינו עם ירדן וכך עם מדינות ערב נוספות - שלום עושים עם אויבים".
לסיום מזהיר גולן כי "חזון הימין ושאיפתו המדינית מבטיח לנו אלימות עצומה. בהכרח רבים ישלמו בחייהם, חיילים ואזרחים כאחד. האמונה בגאולה ובמשיח רק ירחיקו מאיתנו את חזונם של אלו החתומים על מגילת העצמאות, יבריחו מכאן את ילדינו ובנותינו ויבטיחו לנו כי לנצח נחיה על חרבנו, אבל אסור לנו להתייאש לרגע. עלינו להאמין. עלינו להיאבק. לייצר את התנאים הנדרשים שיובילו לשיח אמיתי. לפעול לשגשוג כלכלי משני מעברי הגבול, להכשיר לבבות, ולחתור אווירה שתוביל להסכם שלום. הימין מציע לנו ייאוש, אנחנו נענה בתקווה. אסור לנו להיכשל במאבק על עתידה של המדינה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה