בחירות 2022

הפריימריז בליכוד הוכרע: אדלשטיין וכץ צוללים, אמסלם ואוחנה בפסגה

תוצאות הפריימריז בליכוד: מועמדי הליכוד שהיו עד אתמול מסומנים כנבחרת המובילה של המפלגה נדחקו החוצה, נאמני נתניהו במרחק נגיעה מהפסגה
דוד זולדן |  3
הספירה הסתיימה: יולי אדלשטיין וישראל כץ צוללים. ברקת הרחק מאחור וצמרת הליכוד המסתמנת לכנסת ה-25 מורכבת בעיקר מתומכיו הבלתי מסויגים של בנימין נתניהו. אמסלם ואוחנה בחמישייה הפותחת, צחי הנגבי ואורלי לוי-אבקסיס בחוץ. 
ניר ברקת, ישראל כץ, יולי אדלשטיין נדחקו לשולי הרשימה. מי שנפגע יותר מכל היה יולי אדלשטיין, שבפריימריז האחרונים סיים במקום הראשון: הוא הכריז שיתמודד נגד בנימין נתניהו, התחרט, וכעת נדחק לעשירייה השנייה. ישראל כץ נדחק גם הוא לעשירייה השנייה (מקום 18), וברקת - למרות פעילות השטח ומאמציו הרבים לא הצליח להתברג לחמישייה הראשונה. עם ספירת הקולות, הקרב הצמוד האחרון שנותר הוא על המקום ה-35 בין קטי שטרית ואתי עטיה, שבו ניצחה בסופו של דבר עטיה. שטרית, שהפסידה בקרב זה ותשובץ במקום ה-39.
 
יריב לוין במקום הראשון, דודי אמסלם בחמישייה הראשונה, אמיר אוחנה ויואב קיש בעשירייה הראשונה. חבר הכנסת שלמה קרעי צפוי לזנק מהמקום ה-25 ברשימה לחלק העליון של העשירייה השנייה, כשהוא עוקף בין השאר את אדלשטיין.
צמרת הליכוד נכבשה בידי מקורביו הבולטים של נתניהו ובראשם יריב לוין, שהתמקם כאמור במקום הראשון, ואלי כהן במקום השני. גם יואב גלנט ומירי רגב התברגו בצמרת.  חברי כנסת שמזוהים עם נתניהו ועמדו לצדו לאורך הקדנציה האחרונה ללא הסתייגות וגמגום הרוויחו את לחמם. נתניהו יכול להיות שבע רצון מהתוצאות. הן מהרשימה הממלכתית יחסית והן מעצם העובדה שמקורביו ושומעי לקחו שובצו ברשימה - דבר שירחיק ניסיונות מרד מתוך הסיעה נגד היו"ר נתניהו. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אמסלם מגיע לו ביושר האיש שעשה הכי הרבה השנה הזו (ל"ת)
    יצחק 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    תעשו פרצוף מופתע
    אני 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכנופיה יש רק קול אחד-של הראיס. כל הורסי מע׳ המשפט והדמוקרטיה, אויבת המפלגה, זכו
    סגור
  • 1.
    ה"גילדה" מנסה להחליט בשבילנו מה טוב לנו וגם מה נחשוב
    ארנון תל-אביבי 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכתבלב זולדן - האמת שאתה מסתיר - בצמרת הרשימה של הליכוד : עו"ד יריב לוין , רו"ח אלי כהן , אלוף במיל. יואב גלנט. הם נבחרו בהצבעה חשאית, חופשית, מסודרת מאחורי פרגוד ב 110 אתרי הצבעה בארץ . הליכו ד -מפלגה דמוקרטית כבר 35 שנים ברציפות.
    סגור