בחירות 2022

סקר מנדטים חדש: כך איזנקוט משנה את המפה

סקר מנדטים חדש של כאן 11 מראה כי הצטרפותו של גדי אייזנקוט לפוליטיקה מחזקת את המפלגה של גדעון סער ובני גנץ, ומעביר מנדט אחד בין הגושים, אלו התוצאות המלאות
מערכת ice |  9
גדי איזנקוט (צילום פלאש 90)

לאחר שהודיע הבוקר (ראשון) הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט על הצטרפותו לרשימה  בהובלת בני גנץ וגדעון סער, המפלגה המשותפת שתרוץ תחת השם "המחנה הממלכתי" מתחזקת וזוכה על פי סקר כאן 11  ל-14 מנדטים, בעוד הפלונטר הפלונטר הפוליטי מחריף כאשר לאף אחד מהגושים המרכיבים את הקואליציה והאופוזיציה הנוכחית אין ממשלה. כאשר גוש נתניהו זוכה ל-59 מנדטים, וגוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית מגיע ל-55. 
 


להלן תוצאות הסקר: הליכוד 35, יש עתיד 22 ,המחנה הממלכתי 14, הציונות הדתית 9 ש"ס 8, יהדות התורה 7, הרשימה המשותפת 6 , העבודה 5, ישראל ביתנו 5, רע"מ 5 מרצ 4. הרוח הציונית בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה. 
 


ברקע הנתונים הראשוניים המצביעים על מעבר מנדט בין הגושים בעקבות הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר לפוליטיקה, נראה כי הנושאים הביטחוניים דווקא לא עומדים בראש סדר העדיפויות של המצביעים בבחירות הקרובות.  

על פי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה אשר פורסם בשבוע שעבר, נושאי יוקר המחייה והכלכלה, הן כיום הגורם הראשון (44%) בהחלטת הציבור הרחב עבור איזו מפלגה להצביע. במקום השני בחשיבות: זהות העומד בראש המפלגה בשיעורים נמוכים בהרבה (24%).

עוד עולה כי שיעור נמוך בחרו בעמדות המפלגה בנושאי חוץ וביטחון כסיבה המרכזית להחלטתם לאיזו מפלגה להצביע (11%) בנוסף, פילוח המרואיינים היהודים לפי הגדרה דתית, מעלה כי בקרב החרדים והדתיים, במקום הראשון מדורגות עמדות המפלגה בנושא דת ומדינה (חרדים: 52%; דתיים: 33%).

את סקר "כאן חדשות" ערך מכון קנטאר בראשות דודי חסיד והשיב עליו מדגם מייצג של 652 גברים ונשים. טעות הדגימה: 3.9%

תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ארבעה רמטכ"לים במפלגה לא הצליחו נגד נתניהו. (ל"ת)
    שם 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בחירות
    איכפתניק 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היו ראשי המפלגות היו מואילים הטובים להשאיר את האגו הנפוח והחלול שלהם בבית והיום מתמקדים רק באילת לדאוג לאזרחי המדינה. בלי חרמות מטופשות ילדותיות...היתה קמה ממשלה לתפארת מגוונת העונה לצרכיהם של כל אזרחי המדינה. במקום זה יש לנו גן ילדים ובראשם עומדים רמטכלים שחושבים שהם נמצאים בצבא עדיין. עם כל הכבוד להם ויש כבוד רב היו בעבר ולא הועילו בנאומה. אז תתבגרו. תנו למדינה את הכבוד המגיע לה ותפסיקו עם החרמות. למה לבזבז מליארדים שקלים בגלל שנאת חינם...יש מה לעשות עם הכסף שמבוזבז סתם..אני לא אבחר בשום מפלגה שבראשה מכריז על החרמות...אני לא ביביסט פשוט נמאס..הרסו את הדמוקרטיה...עם שני ראשי ממשלה ללא נסיון ואין להם הבנה בכלום. היתה שנה קשה ואת התוצאות נשלם זמן רב. די נמאסתם
    סגור
  • 6.
    חבל על הקולות למרץ ולעבודה. שיצביע גנץ
    פלג 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות יהיו חנות גדולים
    סגור
  • 5.
    לא אייזנקוט אייזן בלוף !!!!!! (ל"ת)
    חיים 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    איזנקוט מאז שנכנס נגס מיד עתיד מנדט ומהעבודה
    א.א.חיפה 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נגסה מהימין כלום. איזנקוט הוא שמואלני לא איש מרכז הוא נוטה בדעותיו יותר שמואלה מגנץ וסער. הימין חייבים כולם להתעורר להצביע כי אל תבכו שהכל יגמר. אתם יכולים לשנות אם רק תצביעו ואם לאו טוב לכם היוקר אז אל תבכו. הימין לא יוצא להצביע ולא ישתנה כלום אם הימניים לא צביעות שוב ממשלת שינוי כי יחברו לכל המפלגות הערביות . הן מתכננות להקים כאן ממשלה דו לאומית. כל מי שלא יצביע שלא יתפלא על כל השינויים שיהיו רק בגלל אי אכפתיות מה יהיה כאן ו העצלנים
    סגור
  • 3.
    סתם שטויות שימוגו תוך שבוע
    ךחיגד 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מיכאלי לעגע
    סגור
  • 2.
    אזינקוט
    דוד 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך איש צבא במשך 30 שנה הורג משפחות עים ילדים משתחרר הופך להיות צדיק איש של שלום
    סגור
  • איזנקוט
    איאי 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שטויות
    סגור
  • 1.
    זניח (ל"ת)
    ומתמסמס 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור