בחירות 2022

גולדקנוף מאשים: "ליברמן ביקש לפגוע בכיס של הציבור החרדי"

טבילת אש לח"כ החרדי הטרי ח"כ יצחק גולדקנוף. הנציג החרדי בהאשמה חמורה כלפי שר האוצר ליברמן, בטענה שיש בה קונוטציה מוכרת ומהסוג שפרנסה את התעמולה האנטישמית ושאפילו וינסטון צ'רצ'יל חטא בה
דוד זולדן | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
מועמד אגודת ישראל לכנסת הרב יצחק גולדקנוף בתגובה למדד המחירים לצרכן: ״שר האוצר ליברמן ביקש לפגוע בכיס של הציבור החרדי, אבל מתברר שבדרך הוא דרס את כלכלת מדינת ישראל כולה. אנחנו נחושים לתקן את ההרס הרב שהוא משאיר בשנת כהונה אחת ולייצר לאזרחים אפשרות להתפרנס בכבוד, ולא להסס לפני רכישת מזון בסיסי ותרופות״.
דבריו של הנציג החרדי באו בתגובה לדברי יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר, אביגדור ליברמן, שהשיק אמש את קמפיין מפלגתו והציג שורה של צעדים כלכליים חברתיים.
 
בין היתר דיבר ליברמן על השוואת קצבת זקנה לשכר המינימום, תוספת 3,000 שוטרים בעלות של 3 מיליארד שקל, הקצאת מיליארד שקל לפיתוח בינה מלאכותית, וכן הגדלת מענק ניצולי שואה מ־6,500 שקל ל־8,000 שקל. כמו כן דיבר ליברמן על הרחבת תכנית "ממדים ללימודים", שתממן 50% משכר הלימוד שמשלמים כל החיילים המשוחררים על השכלה גבוהה והציע להרחיב את הזכאות למענק עבודה לרווקים מעל גיל 36 ולמשתכרי שכר של עד 8,000 שקל.
אך לא זה הסעיף שהרגיז את החרדים. ליברמן, העז לדבר על רפורמות בחינוך החרדי, שאמורה לאפשר לרשתות החרדיות לקבל תקצוב על בסיס עמידה במבחנים של לימודי ליבה. ליברמן גם הזכיר את קידום החוק לשילוב חרדים בשוק העבודה דרך הורדת גיל הפטור מגיוס. נתניהו – התלוי בחרדים – העדיף לברוח מהנושא, שהוא בעיני כלכלנים רבים בארץ הסוגיה המאקרו כלכלית החשובה ביותר.
העיסוק של ליברמן בשוק העבודה לא הסתיים בחרדי -, ליברמן דיבר על העלאת מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לרמה של 8,000 שקל בשנה, ולאפשר גם לרווקים לקבל את המענק הזה. כלכלנים רבים מאמינים שמענק עבודה יותר יעיל משכר מינימום בסיוע לעובדים החלשים בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה