בחירות 2022

מיכאלי: "נאבקת נגד ארגוני טרור ונגד האויבים שלנו"

את הדברים אמרה השרה מיכאלי בנאום פמיניסטי שעוד תתהדר בו ובמפגן ארגוני נשים אמש בכיכר הבימה. יצוין כי עיקרי דבריה נשענו על עקרונות השוויון לנשים ואמירתה הניצית הייתה שולית במעמד
דוד זולדן | 
מרב מיכאלי (צילום סיון שחור לעמ)
יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי בהפגנת ארגוני הנשים אמש בכיכר הבימה אמרה את הדברים הבאים: "אני מסתכלת עליכן ואני חושבת על הפעם האחרונה שהייתי כאן בהפגנה. זה היה לזכרה של אישה בזנות שמצאה את מותה, ואנחנו היינו כאן כדי להפגין נגד זנות ונגד ניצול נשים ונגד פגיעה מינית ואנחנו הצלחנו, משום שאנחנו העברנו את החוק שאוסר ניצול נשים בזנות. אחרי שנים של מאבק משותף הצלחנו לאסור על צריכת זנות במדינת ישראל. ואנחנו כאן היום להגיד- אנחנו ממש לא סיימנו את המאבק שלנו. ואתן כאן דורשות שלום, שוויון, ביטחון ואנחנו צודקות שאנחנו דורשות את הדברים האלה". 
מיכאלי מנמקת: "משום שביטחון של נשים ושוויון, שוויון מגדרי ושוויון בני בנות ובני אדם בכלל הוא לא עניין לקמפיין בחירות, הוא עבודה יום-יומית, עבודה שכל אחת ואחת מכן וגם רבים אחרים מחויבות ומחויבים לה. יש מקום אחד שבו זה קורה יום יום, שעה שעה קוראים למקום הזה מפלגת העבודה, שיש לי הכבוד והעונג להיות יושבת הראש שלה. בתור חברת כנסת במפלגת העבודה, כל פעם לפני הפריימריז פניתי ליו"ר שהיה לפניי ואמרתי בוא נעשה בחוקת מפלגת העבודה שוויון מגדרי בייצוג ברשימה לכנסת כי זה דבר הנכון, ילכו אחרינו, יבואו איתנו. וכל פעם מחדש אמרו כן, נכון, אבל, זה בלתי אפשרי כי..
ואז לפני שנה ורבע, הייתה לי באמת הזכות הגדולה לנצח בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. ושבוע אחר-כך תראו מה זה, נהיה שוויון ברשימה של מפלגת העבודה לכנסת. פתאום זה פשוט היה אפשרי".
 
מיכאלי מגיבה בסיפוק ואומרת: אני מתהדרת ברשימה שבזכות העובדה שיש בה שוויון מגדרי שהשתמשנו בחוק הנורבגי, יצא שהרשימה בכנסת הייתה הסיעה הראשונה אי פעם בכנסת ישראל שהייתה לרגע אחד שוויונית אבל רגע אחר-כך היה בה רוב של חברות כנסת. חברות כנסת שעשו עבודה מדהימה למען שוויון של נשים. כי ביטחון של נשים זה לא רק הביטחון הלאומי שאני כחברת קבינט מדיני-בטחוני נאבקת בשבילו יום יום שעה שעה בגבולות שלנו נגד ארגוני טרור ונגד האויבים שלנו מבחוץ ולמען חלופה מדינית ושלום. ביטחון זה הביטחון שלנו ללכת ברחוב בביטחון, בלי לפחד שמישהו יגיח מכאן ומשם. בלי לעשות את עצמנו מדברות בטלפון או באמת לדבר בטלפון עם מישהי. ביטחון זה לדעת שאנחנו בטוחות בבית שלנו, שבן הזוג שלנו לא יהיה אלים כלפינו, שלא יהיו אלימים לילדות ולילדים שלנו, לא בבית- הספר ולא בשום מסגרת אחרת".
לסיום היא אומרת כי "בטחון זה לדעת שלילדות ולילדים שלנו יש חינוך כמו שצריך ראוי ומכבד וחינוך לשוויון. וביטחון זה לדעת שיש לך פרנסה מכבדת ואוכל במקרר. ולכן חברות אנחנו במפלגת העבודה משתמשות בשוויון המגדרי שלנו כדי להילחם על שוויון ועל ביטחון לכל אחת ואחת בכל מקום במדינת ישראל. וזה לא משנה מאיזה מוצא, מאיזה מגזר, מאיזה חלק בארץ, מאיזה צבע עור ואיזה סוג של כיסוי ראש אם בכלל. לכולן, לכולנו מגיע ביטחון ושוויון. אז אני חתמתי על העצומה הזאת. אבל חברות, אני פשוט עושה את זה כבר הרבה מאוד שנים, יום יום שעה שעה. יש במפלגת העבודה שוויון של נשים שעושות את זה וגברים ששותפים למאבק הזה, יום יום שעה שעה, ואני אומרת לכן- אנחנו מפגינות וזה נורא חשוב אבל בסוף, בואו למקום שגורם לזה להפוך למציאות ככה שלא נצטרך הפגנות יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה