בחירות 2022

אייזנקוט מגונן על מינוי הרמטכ"ל: "אמירות מסוכנות וחסרות אחראיות"

הוועדה למינוי בכירים צפויה לדון היום במינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ובגוש הימין, יש מי שקוראים לבטל את מינויו אחרי הבחירות 
דוד זולדן |  1
גדי אייזנקוט, הרצי הלוי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, ויקיפדיה-דובר צהל)
רא"ל (מיל') גדי איזנקוט מגיב לאמירה על אפשרות ל"פיטור הרמטכ"ל" אחרי הבחירות: ״אמירות מסוכנות וחסרות אחראיות".
איזנקוט: ״שמעתי הבוקר אמירות מסוכנות מצד גורמים בגוש נתניהו שיפטרו את הרמטכ״ל אחרי הבחירות. אלו אמירות חסרות אחראיות ומסוכנות לדמוקרטיה שאסור לנו להשלים איתן. נכון להזכיר שרק לפני כמה שנים הביא נתניהו בממשלת מעבר את המינוי שלי לתפקיד הרמטכ״ל".
 
עוד אומר איזנקוט כי "אני קורא לכל הגורמים הפוליטיים לגלות אחריות ולהשאיר את צה״ל מחוץ לכל מחלוקת פוליטית. יציבות ועוצמת צה״ל באים לפני כל שיקול פוליטי. לצה״ל נבחר רמטכ״ל מעולה, אלוף הרצי הלוי הוא קצין מוכשר ואיכותי ומינוי ראוי ביותר. אני בטוח שיוביל את צה״ל להישגים רבים״.
הוועדה למינוי בכירים צפויה לדון היום במינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל. חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאפשרות של ביטול מינויי בכירים.
"אני חושב שכל מינוי שממשלה עושה, באשר הוא, אפשר לבטל אותו", הדגיש רוטמן בפתח דבריו, "חוק הפרשנות אומר שהסמכות למנות היא גם הסמכות לא למנות והסמכות גם לפטר. זה בדרך כלל, אלא אם כן, יש פרוצדורה מיוחדת בחוק. אין פה משהו מיוחד. האם יש סיבה לעשות את זה? האם זה חכם לעשות את זה? זה צריך לדון בכל מקרה לגופו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל הרצי אמר שהתפקיד שלו זה לדאוג ל'לכידות חברתית'
    גיא 10/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אולי כדאי למנות אותו לוואזיר לעניינים חברתיים ולא למצביא מלחמה?
    סגור