בחירות 2022

מיכאלי: "בחירות בין דרך רבין לבין מורשת כהנא ונתניהו"

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי בכנס התנועה לאיכות השלטון מתפוצצת על הימין ולקראת הישורת האחרונה, מסתערת בכל הכוח על הקולות שישאירו את מפלגת העבודה מעל אחוז החסימה
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, מאיר כהנא, יצחק רבין ומרב מיכאלי (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר, מיכאל גלעדי, ויקיפדיה)
יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי בכנס התנועה לאיכות השלטון: "מפלגת הליכוד שמפכ"ל המשטרה לשעבר אמר שיש לה מאפיינים של ארגון פשע, מנסה להעביר רפורמה במערכת המשפט באמצעות שיתוף פעולה עם עבריין מורשע".
לדברי השרה מיכאלי: "אלה בחירות בין דרך רבין לבין מורשת כהנא ונתניהו. אנחנו חייבות וחייבים לבחור נכון לטובת מדינת ישראל, ביטחונה, עתידה ועתידנו כאן. מי שמנסה לחזור לשלטון היא מפלגה שמפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך, שמונה בתקופת כהונתה של ממשלת הליכוד, אמר עליה שיש לה מאפיינים של ארגון פשע, והמפלגה הזאת מנסה עכשיו להעביר רפורמה במערכת המשפט באמצעות שיתוף פעולה עם עבריין מורשע, את זה אסור לנו לאפשר בשום פנים ואופן".
 
עוד אמרה מיכאלי כי "יש יותר מדי אנשים שמבחינתם השלטון הוא מטרה ולא אמצעי. בעיני שלטון הוא אמצעי למדינת ישראל הציונית, היהודית, הדמוקרטית והליברלית שחותרת לשוויון. שלטון שמייצר שוויון לנשים, לקהילה הגאה, לחברה הערבית. שוויון כלכלי-חברתי שלא מזניח ומקפח את הדרום ואת הצפון, את ערי הפיתוח שנשארו ערי פיתוח אחרי כל כך הרבה שנות ליכוד. מול הביביזם והבן גביריזם שמאיים על מדינת ישראל, ביביזם ובן גביריזם שלמרבה הצער כבר שיתף פעולה בהצלחה מאז 93, 94 ו-95 שהביא לרצח יצחק רבין, והיום עומד מולנו שוב במלוא כיעורו ובמלוא הסכנה שהוא מהווה למדינת ישראל. מולו אנחנו חייבות וחייבים שלטון שיבלום את הסכנה הזאת ומפלגתה עבודה חייבת להיות חלק מאוד משמעותי מהכוח הזה".
מיכאלי מזהירה ואומרת כי "נתניהו והשותפים שלו מדברים על רפורמה במערכת המשפט אבל בפועל הם רוצים להפוך את כל מה שנבנה כאן במשך 75 שנה בגלל תאוות שלטון שפשוט מעבירה אדם אחד על דעתו. התוכנית של סמוטריץ' היא לא חוק וצדק, היא חוק וסדק. היא רוצה לסדוק את מערכת המשפט ולנפץ אותה לרסיסים. בן גביר, שמתחפש עכשיו לדובון אכפת לי אבל מגבה מתנחלים וגורמים קיצוניים ואלימים שתוקפים אישה בת 70 שמאושפזת בבית חולים, שתוקפים חיילים שבאים לשמור על האנשים האלה ושתוקפים גם פלסטינים על בסיס יום יומי. דרעי ונציגי הציבור החרדים, שמונעים מהציבור הישראלי חופש בנישואין, שמונעים תחבורה ציבורית בשבת שזה הדבר הכי חברתי ודרוש שיש. כל כך הרבה שנים היו בשלטון איפה כל החברתיות הזאת הייתה?"
 
מיכאלי הוסיפה כי "כמובן נתניהו שאין ספק שאם הוא יחזור, עוד דבר שהוא יעשה זה לבטל את ועדת החקירה בנושא הצוללות שאנחנו מחכות ומחכים שתפעל בצורה טובה ואפקטיבית יותר תחת שר הביטחון. מול החושך האנטי דמוקרטי והלא יהודי הזה, מפלגת העבודה ניצבת בחזית המאבק לשמירה על הדמוקרטיה הישראלית והבטחת עצמאותה של מערכת המשפט שלנו. אנחנו מתחייבות ומתחייבים - לעגן את עקרון השוויון בחוק יסוד נתקן את חוק הלאום ונחוקק את חוק יסוד עקרונות הדמוקרטיה, נשריין את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ברוב של 61 ח"כים, נרחיב את רשימת הזכויות המוגנות ברמה החוקתית,
נעביר את חוק יסוד החקיקה שיעגן את סמכויות בית המשפט העליון ולא יאפשר לפגוע בהן".
מיכאלי התחייבה כי "נפעל לשריון הרכב הוועדה למינוי שופטות ושופטים ככה שיידרש רוב מיוחד לשנות אותו. נגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות, הצעת חוק שלי במקור
ונאסור הטלת המנדט להרכבת הממשלה למי שיש לו או לה כתב אישום נחזק את מעמד הכנסת מול הממשלה. נבטיח את פעילותה של ועדת האתיקה, נאריך את תקופת הקלון שתחסום את חזרתו של עבריין מורשע לזירה הציבורית מ-7 שנים ל-12 שנים וגם נתקן את החוק ככה שמי שהורשע בפעם השניה בעבירות משמעותיות לא יוכל לכהן כח"כ או כשר. נתקן את חוק העונשין באופן שיטמיע את הכללים והדוגמאות מהפסיקה בלשון החוק בנוגע לעבירת הפרת האמונים,  נמשיך להתנגד לפיצול תפקיד היועמ"ש לממשלה, נוסיף תקני שיפוט ונקים ערכאות ערעור להקלת העומסים בביהמ"ש העליון ולקיצור משך הדיונים באמצעות כח אדם איכותי".
לסיום אומרת מיכאלי: "נגדיל את בתי המשפט הקהילתיים ונמשיך להיאבק על בתי שמפט ייעודים לטיפול בעבירות מין כדי למגר את הפגיעה המינית. נרחיב את הסיוע המשפטי לתושבות ותושבים מתחת לקו העוני. אנחנו במפלגת העבודה נעמוד על הרגליים האחוריות נגד כל מי שינסה לרסק את מערכת המשפט שלנו, נגד כל הביביזם וכל הבן גביריזם והשותפים האלה, כל אלה שמנסים למכור את המדינה למען תאוות השלטון הפרטית שלהם, ואנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה שתוציא לפועל את הדברים האלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה