השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: השיא בניו יורק יכניס שחקנים חדשים לשוק

ענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X מעריכה ששבירת המחסור שהיה ב-5,000 נקודות יכולה להיות נקודת פתיחה לראלי בשוק, אבל אם מצב המקרו יתערער, יבוא אחריו תיקון
ניצן כהן |  1
מדד S&P 500 (צילום shutterstock, freepik)
בשבוע שעבר נפל דבר בוול סטריט. ה-S&P500 שבר מחסום פסיכולוגי משמעותי שהיה ב-5,000 נקודות ועכשיו נשאלת השאלה, לאן השוק ימשיך. גלובל X, ענקית ההשקעות האמריקאית מעריכה ששבירת ה-5,000 נקודות, היא רק סימן ראשון לראלי.
"החלק הארי של עונת דו"חות הרווח מאחורינו. 67% מחברות ה-S&P500 פרסמו את תוצאותיהן לרבעון הרביעי, והן הציגו גידול ממוצע של 3.9% במכירות וגידול ממוצע של 5.1% ברווח" כותב האנליסט דיוויד בנימינוב.
"מגזרי הבריאות והצריכה הפרטית הציגו את שיעור הגידול במכירות הגבוה ביותר, ואילו מגזרי התשתיות והאנרגיה הציגו את שיעורי הצמיחה הנמוכים ביותר. מבחינת רווחים, מגזרי התקשורת והצריכה הפרטית הציגו את שיעורי הרווח הגבוהים ביותר, ואילו מגזרי הבריאות, האנרגיה וחומרי הגלם הציגו את שיעורי הרווחיות הנמוכים ביותר. מבחינת חברות פרטניות, נטפליקס, אינטל, מטא ואמזון הציגו שיעורי רווחיות מהגבוהים במשק".
באשר לרמת 5,000 הנקודות, אומר בנימינוב "שבירת המחסום הפסיכולוגי עשויה לחזק את ביטחון המשקיעים ולתת את האות לראלי לשיאים חדשים, ולמשוך אל השוק משקיעים נוספים. מנגד, ישנם גם סימני שאלה לגבי השוויים הנוכחיים ועד כמה ניתן לשמר מגמת עלייה שכזו, בייחוד אם לא יהיה לכך תימוכין בנתונים הכלכליים.
"בשורה התחתונה, יש סיכון מוגבר לתיקון, בייחוד אם נראה נתונים כלכליים שליליים. המשך עליית המניות עשוי גם להוביל להקשחת המדיניות המוניטרית, במטרה לצנן מעט את המחירים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקיצור יהיו ירידות או עליות
    אבי 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאונים .
    סגור