השוק

מהפכה בתשלומי האשראי בישראל: זו ההחלטה החדשה שהתקבלה

רשות שוק ההון קובעת כללים המרחיבים את הגמישות הפיננסית של חברות אשראי P2P במתן אשראי

מערכת ice | 
כרטיסי אשראי-אילוסטרציה (צילום pixabay, shutterstock)
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מפרסמת היום (שני) הוראות המאפשרות למערכת לתיווך באשראי (P2P) להקצות כספים ממקורותיה העצמיים או מצד קשור לה לצורך העמדת אשראי ללווים. הוראות אלו צפויות להרחיב את מקורות המימון ולהגדיל את הגמישות הפיננסית של גופים אלה, לטובת שיפור התחרות ורמת השירות למשקיעים וללווים.

מערכת לתיווך באשראי היא פלטפורמה המתווכת בין מלווים ללווים. הפלטפורמה מעניקה למשקיעים אפשרות השקעה בהלוואות, אשר מועמדות ללווים פרטיים באמצעות המערכת. מתן האפשרות להעמדת כספי הלוואות מהמקורות העצמיים של מפעיל המערכת או צד קשור אליו יאפשר למפעיל המערכת לאזן בצורה טובה יותר בין ההיצע ובין הביקוש לאשראי באמצעות המערכת, ואף יאפשר למפעיל המערכת להנזיל את כספי ההשקעה של המלווים על ידי רכישת ההלוואות שהועמדו על ידם באמצעות המערכת.
ההוראות כוללות דרישות שנועדו להבטיח היעדר ניגוד עניינים מצד מפעיל המערכת כך שלא יעדיף את האינטרס שלו או של צד הקשור לו על פני זה של המלווים האחרים ולשמור על הקצאת הלוואות הוגנת. 
עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל) אמר: "מתן האפשרות למערכות לתיווך באשראי לעשות שימוש במקורותיהן העצמיים כחלק ממערך מימון ההלוואות צפוי להרחיב את היקף המקורות לאשראי ולהגדיל את הגמישות הפיננסית שלהן. ביסוס התשתית הרגולטורית המתאימה לגופי אשראי חוץ בנקאי הוא חלק ממדיניות הרשות לעידוד התחרות ופיתוח השוק. שוק האשראי החוץ בנקאי צומח במהירות והדבר דורש את פיתוח והרחבת המסגרת הרגולטורית התומכת, בד ובד עם העמקת הפיקוח והבקרה במקומות שהרשות נדרשת לכך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה