השוק

אייל סלע: "חברה ישראלית תפיק מהליתיום ותשדרג טעינת רכבים חשמליים"

שגריר ישראל בארגנטינה, אייל סלע בריאיון ל-ice מדבר על העברת השגרירות לירושלים, מפרט על השת"פ הכלכלי בין המדינות". על משחק כדורגל בין הנבחרות: "אין תאריך אבל זה עניין של זמן" וחושף כיצד הגיב מיליי על החיקוי שלו בארץ נהדרת שכבר התפרסם בארגנטינה: "חאבייר מיילי אהב את החיקוי שלו בארץ נהדרת ושיתף ברשתות"
דוד זולדן | 
שגריר ישראל בארגנטינה, אייל סלע (צילום שלומי אמסלם)
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי הגיע בשבוע שעבר לביקור תמיכה בישראל בעיצומה של המלחמה ואמש הביע הערכה לפעולת צה"ל בפאתי רפיח, שהובילה לשחרורם של שני החטופים בעלי האזרחות הישראלית-ארגנטינאית. בריאיון ל-ice עם שגריר ישראל בארגנטינה בישראל אייל סלע הוא מדבר על משמעות הביקור והשלכותיו על שיתוף הפעולה בין המדינות.  
ביקור של מנהיג מדינה זרה בעיצומה של המלחמה מעביר מסר פרו ישראלי חד משמעי: חבייר תומך נלהב של ישראל. די חריג בנוף הייתי אומר: 
"ישראל הייתה המדינה הראשונה בה ביקר מאז שנכנס לתפקידו. לנשיא היה חשוב המרכיב הרוחני של הביקור במסגרתו ביקר פעמיים בכותל, נטע עץ ביער אומות ונפגש עם הרבנים הראשיים. המרכיב הרשמי - המדיני כלל פגישות עם הרצוג נתניהו ושר החוץ כץ וביד ושם. מיליי הדגיש כי לישראל יש את הזכות הלגיטימית להגן על עצמה והגדיר את חמאס 'הנאציזם של המאה ה21'".
איך מדינת המסתור של הנאצים הפכה לידידה ועד כמה הוא מייצג את מדינתו או את עצם היותו ציוני נלהב?
"זה מייצג אותו בעיקר ואת הממשלה הנוכחית בארגנטינה, במהלך השנים היו ממשלים שונים, תקופות שונות שאיפשרה לנאצים ותומכיהם להיכנס לארגנטינה אחרי מלחמת העולם השנייה אבל מאז עברו זמנים ועל ארגנטינה של היום אי אפשר להגיד עליה שיש לה דברים שקשורים לעבר הזה. הוא אמר כי כמו שהעולם עמד מנגד בשואה אסור שהעולם יעמוד מנגד תחת הנהגתו. המסר שלו שארגנטינה תעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים".
 
הוא גם הגיע לארץ נהדרת וגם בארגנטינה הגיבו לחיקוי. איך הוא עצמו מגיב?
"אני ראיתי שהוא עשה שיתוף לזה ברשתות שלו, הוא מאוד אהב את זה, בתפיסה שלו הוא ליברטריאני ומאמין שלכל אחד יש חופש לעשות מה שהוא רוצה כל עוד הוא לא פוגע באחרים ובאופן אישי הוא קיבל זאת ברוח טובה".
מה הנושא הכלכלי החם שעלה בפגישות ושברצונו לקדם בין שתי המדינות?
"הנשיא הביע הזדהות עם ישראל בניר עוז והתחבק עם החטופה הארגנטינאית ששוחררה והיה מפגש מיוחד בבית שלה, הוא גם ביקר את משפחת ביבס ועוד משפחות חטופים מארגנטינה. המרכיב הנוסף בפגישה נסב על איך לקדם את היחסים הכלכליים בין המדינות, התמיכה הבינלאומית במוסדות הבינלאומים, איך לעודד חברות ישראליות להשקיע  באנרגיה, איך להעמיק את הסחר אם זה בשר שאנחנו קונים מארגנטינה, אם זה מוצרים חקלאים כדי להגדיל את הייצור. במסגרת הזו שרת החוץ שלו נפגשה עם שר החקלאות והמדע ושרי הטכנולוגיה והחדשנות והאנרגיה, כבר יש חברה ישראלית שהודיעה שהיא יכולה לסייע לקידום הפקה של הליטיום הנחשב לאחד המחצבים של ארגנטינה, נפעל עכשיו את להוציא לשטח את הדברים האלה".
האם נראה אחרי המלחמה משחק ידידות בין שתי הנבחרות?
"דובר על זה, סוכם על שת"פ שיכלול בעתיד לא רק משחקים בין הנבחרות הבוגרות והצעירות אלא גם נבחרות נשים בתת רגל ושיתוף פעולה בכל התחומים, יש קשר הדוק בין ההתאחדויות לנסות להוציא משחק ראווה בין נבחרת ארגנטינה לישראל, אין תאריך אבל זה ענין של זמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה