השוק

סמוטריץ': "נהפוך את המשבר להזדמנות, נניע את הכלכלה קדימה"

שר האוצר נפגש עם יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. חבריו פרסו בפניו תוכנית כלכלית המתמקדת בפעולות סיוע שהממשלה צריכה לנקוט לשם רציפות תפקודית באמצעות יצירת נזילות ושיפוי על הפסדי ההכנסות לעסקים. יו"ר הציונות הדתית: "כלכלת ישראל חזקה בזכות כל השחקנים והעבודה המשותפת של כולנו" 
מערכת ice | 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לצד יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי (צילום דוברות משרד האוצר)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' נפגש לפני זמן קצר (חמישי) עם יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, יחד עם הנשיאים המייצגים ענפים שונים במשק. חברי נשיאות המגזר העסקי הציגו בפני השר במהלך המפגש את הצעדים הכלכליים הנדרשים לביצוע באופן מיידי לטובת המגזר העסקי והמשק.
כמו כן, הם פרסו בפניו תוכנית כלכלית המתמקדת בפעולות סיוע שהממשלה צריכה לנקוט, לשם רציפות תפקודית והישרדות המגזר העסקי באמצעות יצירת נזילות ושיפוי על הפסדי ההכנסות לעסקים. בנוסף, הוצגו לשר ולצוותו פעולות שיש לקדם לשם יצירת ודאות, מיצוי יכולות הייצור של המשק, חזרה מהירה לצמיחה ומימון הוצאות המלחמה, תהליכי בניין כוח ביטחוניים וטיפול בנזקים וההשפעות האזרחיות שייגרמו בגין מלחמה.
 
יו"ר נשיאות המגזר העסקי הציג לשר ארבעה תרחישים אפשריים למלחמה ואת השפעתם הצפויה על צמיחתו של המשק. בהתאם לכך, סקר דובי אמיתי את הסיבות בגינן המשק פועל מתחת לפוטנציאל כושר הייצור שלו, והדגיש את חשיבות תיאום תהליכי קבלת ההחלטות עם נשיאות המגזר העסקי.

(צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מסיים פגישה ארוכה ומעמיקה עם חברי נשיאות המגזר העסקי בה הוצפו האתגרים העומדים לפתחם ולפתחנו בתקופה זו. כבר מתחילת המלחמה הצהרתי והנהגתי מדיניות מרחיבה שכללה צעדים משמעותיים לסיוע למגזר העסקי. פעילות רציפה של המגזר העסקי היא חלק מהותי מהחזרה לשגרה וחלק מהותי מהיכולת להניע את הכלכלה קדימה".
"אתם עושים את הכלכלה הישראלית ואנחנו כמדינה צריכים לעזור לכם לעבוד. יש פה משבר והתפקיד שלנו להפוך את האירוע הזה להזדמנות עבור כלכלת ישראל. כלכלת ישראל חזקה בזכות כל השחקנים והעבודה המשותפת של כולנו, עם כלל המגזרים. זה מפתח חשוב לכך שהיא תמשיך לפרוח ולצמוח. לפיכך, בסוף הפגישה סיכמנו על צוותים מקצועיים של משרד האוצר ונשיאות המגזר העסקי לטובת המשך עבודה וטיפול בסוגיות שעלו במהלך הפגישה. יחד ננצח". 
 
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "נשיאות המגזר העסקי, ארגון המעסיקים הגדול במשק, פועל בימים אלו על מנת לקדם תכנית אסטרטגית כלכלית עבור המשק הישראלי. צוותי העבודה המשותפים יעסקו בגיבוש תוכנית להתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות ברזל" על המגזר העסקי, לרבות שינויים שיש לעשות בתקציב המדינה כתוצאה מהמלחמה. אני מודה לשר האוצר ולמנכ"ל המשרד על שיתוף הפעולה ומקווה לראות תוצאות בהקדם האפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה