השוק

שר האוצר סמוטריץ': "מעריך שדירוג האשראי לא יירד"

על רקע הדו"ח שתפרסם חברת הדירוג מודי'ס, יו"ר הציונות הדתית התייחס בישיבת סיעתו לתקציב המדינה ולחששם של גופים בינלאומיים מפני השלכותיו על כלכלת המדינה. "אנחנו מנהלים נכון את הכלכלה, התייעלנו, התכנסנו, קיצצנו", אמר סמוטריץ'. באשר לגירעון, הרגיע שר האוצר: "יודעים לשמור על המסגרת הפיסקלית"
מערכת ice | 
תקציב 2024 (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, אלכס קולומויסקי/ POOL)
על רקע דו"ח האשראי הצפוי של סוכנות הדירוג מודי'ס, בו על פי כל ההערכות היא צפויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל, ובצל המלחמה המתמשכת, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שני) למשבר הכלכלי הצפוי. בישיבת סיעת הציונות הדתית טען כי "אין סיבה אמיתית להוריד את דירוג האשראי של ישראל".
לדברי סמוטריץ', "המדינה מפגינה ביצועים יוצאים מן הכלל בכלכלה. סיכונים גיאופוליטיים תמיד היו חלק מהשיקולים ומהמתודולוגיה. בסוף, מה שאמור לעניין משקיע זר שרוצה להשקיע כאן הוא אם ישראל תנצח את המלחמה, ואני מעריך שהדירוג לא יירד". סמוטריץ' נשאל אם דירוג האשראי בסכנה לאחר אישור תקציב 2024 המעודכן בממשלה.
 
שר האוצר התייחס לדאגתן של סוכנויות הדירוג מפני היעדר תוכניות ארוכות טווח, וחשש נגזר לצמיחה העתידית. "נכנסנו למשבר בצורה חזקה, ואנחנו מתנהלים בצורה טובה, נכונה, מרוסנת ואחראית – בעיקר בווקטור צופה פני עתיד", הסביר יו"ר הציונות הדתית. "אין דבר יותר חשוב לכלכלה הישראלית מאשר ניצחון חזק ומשמעותי".
 
"אף אחד לא ישקיע במדינה שהביטחון שלה על כרעי תרנגולת, שההרתעה שלה לא קיימת, שנמצאת באירוע עם סיכונים גיאופוליטיים כמו שלנו. אני אומר לסוכנויות הדירוג: אנחנו מנהלים נכון את הכלכלה, התייעלנו, התכנסנו, קיצצנו. אנחנו יודעים לשמור על המסגרת הפיסקלית ואנחנו מתמקדים בדבר הנכון: לנהל את המלחמה ולהחזיר את החטופים. אין דבר חשוב מזה לכלכלה".
 
החשש מפני הורדת דירוג נולד בעקבות שיח שהתקיים בסוף השבוע בין אנשי הכלכלה לבין נציגי חברת מודי'ס. עם זאת, בממשלה סבורים כי חשש המדרגים נעוץ בעיקר באפשרות שחוק התקציב שאושר בממשלה ייפתח שוב בכנסת, ובכך ייפרצו ההסכמות שגובשו בממשלה. לפיכך, בקואליציה משקיעים בימים האחרונים מאמץ בניסיון לסכל התנגדויות פוליטיות פנים-קואליציוניות לתקציב, לקראת הנחתו בכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה