השוק

בכיר בליכוד נגד הכספים הקואליציוניים, קורא ללפיד להצטרף לממשלה

מרכז הקואליציה בוועדת הכספים אליהו רביבו הציג במליאת הכנסת את תקציב המדינה. במהלך דבריו תקף בחריפות את השר בצלאל סמוטריץ' ("הגיע הזמן לשנות את הקונספציה") והפציר ביו"ר יש עתיד להצטרף לממשלה ("כנס מתחת לאלונקה, תראה מנהיגות"). בדיוני ועדת הכספים הטיח באוצר: "כשלתם בשמירה על הקופה הציבורית, כל הדגשים יבואו בחשבון לקראת השנה הבאה"
מערכת ice |  1
אליהו רביבו ויאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) הציג במליאת הכנסת את תקציב המדינה לשנת 2023 ומתח ביקורת חריפה על ההתנהלות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומשרד האוצר, על רקע אישור הכספים הקואליציוניים. רביבו קרא לראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד להצטרף לקואליציה. לאחר הצגת נתוני התקציב, אמר רביבו: "אנו צופים סביבנו קריסה של קונספציות רבות, בתחום הביטחוני, המדיני הכלכלי".
 
"הגיע העת לשנות גם את הקונספציה סביב תקציב המדינה. על כספים לא חיוניים יש לוותר", אמר ח"כ רביבו. "בדרך הזו מצד אחד נחסוך כסף למדינה ומצד שני נדאג באופן שיוויוני לכלל המגזרים – הגיע העת לוותר גם על קונספציית הכספים הקואליציוניים". לדברי רביבו, "מגיע לעם ישראל תקציב המבטא את צורכי השעה באופן שקוף, ענייני, מוסדר ולא פוליטי. בלי תהליכים עמוקים שמתרחשים ואינם שקופים לציבור". 
 
"אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולקרוא מכאן ליו''ר האופוזיציה ח''כ יאיר לפיד, זוהי עת לאחדות ולא לצעקות מהיציע", הוסיף מרכז הקואליציה בוועדת הכספים. "אם אתה באמת מעוניין להשפיע ולהיות חלק מהתהליכים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים בעת הזו כנס מתחת לאלונקה. תראה מנהיגות":
 
בדיון שקיימה ועדת הכספים התרעם רביבו על פקידי האוצר כי לא יאפשר להגדיל את יעד הגירעון ל-3.7%, ואיים להצביע נגד החוק שמאפשר את עדכון התקציב לשנה הנוכחית. רביבו טען כי הקיצוץ שהציג משרד האוצר לא גדול דיו. ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) הזדעק וביקר את תקיפת הפקידים. "שר האוצר הוא לא תינוק שנשבה", אמרה ח"כ נעמה לזימי (העבודה).
 
במהלך הדיונים התרעם רביבו, ואף הביע התנגדות נחרצת לאישור התקציב המתוקן ל-2023, אלא שמאוחר יותר הודיע כי הוא מחוייב למשמעת הקואליציונית. "אני חייב לומר למשרד האוצר באמצעות נציגיו כאן, כשלתם בשמירה על הקופה הציבורית", אמר רביבו. "אני מרגיש, ואיני היחיד כך כאן, שאתם פועלים במחשכים. מורחים את הוועדה ופועלים בניגוד לעמדה המקצועית המתבקשת של עצמכם.
 
"עם זאת אני מחויב למדינת ישראל, לקואליציה ולבקשת תנועת הליכוד והעומד בראשה. להגדיל את יעד הגירעון עד אינסוף זה לא ערכי. לאור לוחות הזמנים הצפופים וגודל השעה, אני עושה את החשבון עם עצמי ועם חבריי. כל הדגשים שלנו יבואו לקראת תקציב 2024. לא אאפשר בתפקידי זה בתיאום עם חבריי להיות חלק מתקציב שאינו מרוסן".
 
אתמול נחשף כי מתוך 478 מיליון שקל שיוענקו למשרדה של אורית סטרוק, 110 מיליון שקל הם ברזרבה, אין להם עדיין אישור משפטי ואינם צבועים לכך, והם יוקצו במידה ויתקבל אישור משפטי. כ-94 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות. במסגרת התקציב יוקצו 12 מיליון שקל למערך השירות הלאומי. 38 מיליון יוקצו לטובת מנהלת לזהות יהודית. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה בכיר
    אודי 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיזה נעליים...... ודי לחכימא ברמיזה
    סגור