השוק

הממשלה אישרה: נגיד בנק ישראל ימשיך לקדנציה נוספת

בהודעה משותפת לרה"מ בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ', צוין כי פרופ' אמיר ירון צפוי לכהן בתפקידו במשך חמש שנים נוספות. ברקע המלחמה בעזה והחלטת הריבית, מדובר במהלך מתבקש שמספק אנחת רווחה בקרב הכלכלנים והדרג המקצועי. פורום העסקים: "למול האיומים, פעל הנגיד בפרואקטיביות, מקצועיות ונחישות"
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום מסך חדשות כאן 11, shutterstock)
על רקע החלטתו להותיר את הריבית על כנה, בהודעה משותפת לראש הממשלה ולשר האוצר הערב (שני) עודכן כי הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' להארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת. שרי הממשלה ברכו על ההחלטה. 
בשנה האחרונה, על אף ההערכה הרבה אליו, הנגיד ירון ספג לא מעט ביקורת על עליית הריבית העקבית שמוטטה משקי בית רבים מבחינה כלכלית והפכה החזרים לבנקים לכמעט בלתי אפשריים לזוגות צעירים או עם ילדים וכמובן לבעלי המשכנתאות. עם זאת, לא ניתן להטיל ספק בכך שצעדיו סייעו להציל את הכלכלה הישראלית, כך למשל בהחלטה למכור מט"ח על מנת לחזק את השקל הישראלי.
אנחת רווחה נרשמה בקרב ראשי המשק וכלכלנים בכירים לאור ההחלטה, שמסייעת בשמירה על יציבות והמשכיות בימים אלו. כעת צפוי הנגיד להישאר לכהונה של 5 שנים נוספות במטרה לשקם את הכלכלה הישראלית בצל המלחמה. בתחילה, ולמרות הסיכום שניתן עם הצטרפותו של יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ לממשלת נתניהו, לפיו כל מינויי הבכירים במשק יתקבלו בהסכמה או יוארכו, נתניהו סירב להתחייב לכך אלא שבהמשך התרצה ואפשר לצעד לצאת לפועל.
 
הארכת כהונת הנגיד היא מהלך מתבקש, בפרט באחת משעותיה הקשות של מדינת ישראל מאז הקמתה. לכהונת הנגיד בתקופה כה רגישה יש תפקיד חיוני עד כדי קריטי בהבטחת איתנותה של כלכלת המדינה. "למול האיומים פעל הנגיד בפרואקטיביות, מקצועיות ונחישות. ירידת שער הדולר בשבועיים האחרונים היא אחת התוצאות של פעילותו", ציינו בפורום העסקים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה