השוק

רשת בורגרים בארה"ב מסתבכת: נקנסה במיליונים ולא תמכור זיכיונות

בית המשפט הפדרלי קבע כי החברה תשלם 56 מיליון דולר כקנסות ופיצויים, כל זאת כנגזרת לתביעה של נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב ולא תוכל למכור זכיינויות בארה"ב
מערכת ice |  1
המבורגר-אילוסטרציה AI
ההסתבכות של רשת המסעדות בורגרים גרופ והמייסד שלה אורן לוני נחשפת בדה מרקר. על פי החלטת בית משפט פדרלי בארצות הברית, בחברה לא יוכלו למכור כלל זיכיונות למסעדות בארה"ב באופן מיידי.
עוד פסק בית המשפט כי החברה תשלם 56 מיליון דולר כקנסות ופיצויים, כל זאת כנגזרת לתביעה של נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב, שאמונה על רגולציה במגזר העסקי. המייסד ורשת ההמבורגרים מכרו זיכיונות לכ-1,500 זכיינים שמרביתם כלל לא פתחו מסעדה מעולם.
 
על פי דה מרקר, לוני כבר חתם על הסכם פשרה לפני מספר חודשים לפיו ישלם קנס בגובה 5 מיליון דולר וישיב 38.8 מיליון דולר נוספים. אך רק אלף דולר שולמו בפועל מצדו, ושאר הסכום הושעה עד שייבדק שווי נכסיו.
על פי התביעה, החברה של לוני הפרה הבטחות להחזיר כסף לזכיינים ולא הציגה את הסיוע שתעניק לזכיינים בפתיחה. הובטחו רווחים גבוהים, מבלי לספק מידע פיננסי, אך בהמשך לוני סגר את מטה החברה, כל העובדים פוטרו ב-2019 ורק אז גילו הזכיינים כי הרשת על סף פשיטת רגל לכאורה.
לכאורה, על פי דה מרקר חלק מהקורבנות איבדו את בתיהם בעיקול כשלא הצליחו להשיב את ההלוואות שלקחו כדי לפתוח סניפים. כמו כן, באתר בורגרים כתוב כי החברה לא מעניקה יותר זיכיונות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה קשור רשת בורגרים בארץ???
    ירון 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מתרגמים כתבות חופשי מאוהב, ניחא נחמד, אבל למה לחבר לרשת בורגרים של ישראל? עם תמונה שלהם גם, מחפשים תביעה בכח?
    סגור