השוק

טריליון דולר כל 100 ימים: החוב הלאומי של ארה"ב מזנק

בתקופה האחרונה החוב הלאומי של ארצות הברית מזנק וגדל בקצב מסחרר, גבוה בהרבה ממה שהכרנו. זאת כאשר מאז חודש יוני, כל 100 ימים החוב תופח בטריליון דולר נוספים
מערכת ice | 
הדולר יורד (צילום shutterstock)
מצבה של כלכלת ארצות הברית הולך ומתדרדר בתקופה האחרונה, כאשר החוב הלאומי שלה מזנק, מאז חודש יוני האחרון. החוב של ארצות הברית עמד בחודש יוני על 31.5 טריליון דולר, ומאז עולה בטריליון נוסף כל 100 ימים, כאשר אין צפי להאטה בטווח הזמן הקרוב.
לאחרונה הודיע בנק הפדרל ריזרב בארצות הברית על שיעור הריבית, שנותרה בשיעור של 5.25%-5.5%, כאשר לאחר ההודעה, הדולר החל לעלות. חודש לאחר ההודעה, הדולר כבר נסחר היום (ראשון) ב-3.57 שקל. זאת לאחר מספר ימים בהם הוא ירד באופן מגמתי. כזכור, מאז פרצה המלחמה בישראל הדולר החל לזנק עד שהגיע לשיא של 4.08 שקל, כאשר החשש ממלחמה כוללת וענקית במזרח התיכון בהשתתפות ארצות הברית, היה בשיאו.
בכירי הפדרל ריזרב ציינו בפגישתם האחרונה כי הם לא ממהרים להוריד את הריבית והביעו אופטימיות וזהירות לגבי האינפלציה. הדיון הגיע כשקובעי המדיניות לא רק החליטו להשאיר את ריבית ההלוואות העיקרית שלהם ללא שינוי, אלא גם שינו את ההצהרה שלאחר הפגישה כדי לציין שלא יבואו קיצוצים עד שוועדת השוק הפתוח הפדרלית קובעת "אמון רב יותר" שהאינפלציה הולכת ופוחתת. 
 
דייויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ציין בתחזית לגבי הריבית הצפויה בארה"ב כי ההורדות יחלו לדעתו בחודש מאי או יוני לשנת 2024. לפי קוהל, "העלייה בנתון האינפלציה האחרון שפורסם בארה"ב, מאתגרת את הציפיות להורדת הריבית בעתיד הקרוב. בהתאם לכך הציפיות האגרסיביות להורדת הריבית מתחילת השנה תוקנו, כאשר בשווקים צופים כעת שלוש הפחתות ריבית במהלך השנה, מה שמתכתב עם התחזיות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה