השוק

למרות הנסיגה במסחר הסיני: הכנסות המשחק לגו מזנקות

בשנת 2023, הרווחים של המכירות בתעשיית הצעצועים דעכו בשל עליית המחירים והגדלת החוב של כרטיסי האשראי. אך חברת לגו, דווקא מציגה מצב הפוך ומגדילה את הכנסותיה ב-2% בשנה יחסית ל-2022
מערכת ice | 
החנות של לגו בתל אביב (צילום יחצ)
חברת לגו, שבסיסה בדנמרק רשמה רווח הנקי ב-2023 שהגיע ל-13.1 מיליארד קרונות דניות, או כ-1.92 מיליארד דולר, ירידה של כמעט 5% לעומת 2022. צוות מומחי הדיגיטל של לגו גדל ב-27% בשנת 2023. 
תופעת ההשקעה בלגו נובעת מכך שמחירי הצעצועים עולים עם הזמן. ניתן להבחין בעלייה דרסטית במחירי דגמים השייכים למהדורות מיוחדות. לדוגמה, עלותה של ספינת החלל "מילניום פלקון" (מסדרת מלחמת הכוכבים) בבריטניה גדלה מ-342 ליש"ט (מחיר קמעונאי מקורי) ל-2,712 ליש"ט בין השנים 2007–2015, ובכך צברה ערך של מאות אחוזים.
 
מקור ההכנסות העיקרי של המשקיעים הוא אספנים. על מנת לשמור על ערך החבילה, נהוג לאחסן אותה באריזה מקורית, הכוללת את כל החלקים ואת מדריך ההרכבה. זירת המסחר הנפוצה בקרב המשקיעים מתקיימת דרך אתר אינטרנט בשם Bricklink - אתר המהווה שוק בינלאומי ללגו, ובו נעשות מרבית עסקאות קניית הלגו שאינן דרך החנויות הרשמיות.
אתר נוסף שמקיים מכירות של דגמים רגילים ודגמי אספנות הוא אתר המכירות הפומביות איביי. עם זאת, מפאת מחירי האתר הגבוהים אין אספני לגו מקצועיים מרבים לקנות בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה