השוק

ביקורת חריפה על תקציב המדינה: "יביאו את כולנו לשלם במזומן"

"תקציב פרויקטים של נוער בסיכון נפגע דרמטית והמשמעות היא העמקת העוני באוכלוסיית הצעירים בישראל, הדור הבא שלנו". מנכ"ל עמותת פתחון לב מגיב בחריפות לאישור התקציב אתמול בכנסת
מערכת ice | 
אלי כהן מנכל פתחון לב (צילום פתחון לב)
תקציב המדינה לשנת 2024 אושר אתמול (רביעי) במליאת הכנסת ויעמוד על 584.1 מיליארד דולר. וזאת בעקבות הוצאות המלחמה. מדובר בתקציב גבוה יותר מזה שאושר במאי 2023, אז הוא היה כ-70.4 מיליארד דולר.
אישור התקציב על רקע המחלוקות הפוליטיות סביב הממשלה והמלחמה, גרר תגובות רבות, כאשר חלקן היו זועמות במיוחד וטענו כי התקציב אינו ראוי, או לפחות חלקים ממנו. אחת מהתגובות האלו היא של מנכ"ל עמותת פתחון לב, שסיפק מספר אמירות חריפות נגד התקציב.
בפתח דבריו, אמר אלי כהן, מנכ"ל ארגון 'פתחון-לב' לאישור התקציב: "תקציב המדינה אותו אישרה הכנסת הוא דוגמא לאיך נראה ומרגיש תקציב אנטי-חברתי. זה מתחיל בהתחייבות משרד האוצר בפני משרד הרווחה להחריג את הקיצוץ בתמיכות בארגוני הסיוע, ולבסוף מקצץ 5%".
 
עוד הוסיף כהן ואמר: "זאת למרות שמאז פרצה המלחמה, היו אלו הארגונים שסייעו לציבור והגדילו את הסיוע שלהם משמעותית. בנוסף, תקציב פרויקטים של נוער בסיכון נפגע דרמטית והמשמעות היא העמקת העוני באוכלוסיית הצעירים בישראל, הדור הבא שלנו. על כך גם גזרות העלאת מחירי המע"מ, הדלק, הארנונה והחשמל, שיביאו לעליית מחירים נוספת והכבדה ביוקר המחיה".
לסיום, אמר המנכ"ל: "כל אלו יביאו את כולנו לשלם במזומן לא רק בטווח המיידי, אלא גם שנים קדימה שלא יהיה אפשרי לתקן ברגע, ועם פגיעה במגזרים שלמים - יותר אוכלוסיות במעגל העוני שלא יהיה בידיהן להגיע למזון, חינוך, בריאות ורווחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה