השוק

הכלכלן שמזהיר: אנחנו לקראת רצף של מדדים גבוהים

למרות שסביבת האינפלציה הבסיסית בישראל נמוכה (יחסית) הרי שהציפיות להשפעה של העלאת המע"מ בתחילת השנה הבאה, יוצרת כבר עכשיו לחצים אינפלציוניים ומכאן שההמלצה של הכלכלן יונתן כץ היא - להעדיף את צמודי המדד
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מזהיר היום מפני רצף של מדדים גבוהים שיביאו את האינפלציה השנה לרמה של 3.2%, גבוהה מיעד יציבות המחירים אליו מכוון בנק ישראל, קרי 2%. 
כץ מנתח באופן מעניין את האינפלציה בישראל וכותב כי "בישראל אינפלציית הליבה מאד נמוכה (2.4% ויותר קרוב ל-2.2% ללא סעיף המזון כולו, לפי המדידה המקובלת בעולם)' אך ציפיות האינפלציה גבוהות יחסית, קרוב ל3%- שנה קדימה. ניתן לטעון שציפיות האינפלציה מושפעות מציפייה להעלאת שיעור המע"מ בינואר .25  סביבת אינפלציה נמוכה בישראל תומכת בהורדת ריבית בכפוף לשקל יציב יחסית בשבוע הקרוב".
 
אז אם זה הניתוח של כץ לגבי סיס האינפלציה בישראל הרי שכדאי לראות את המשך הסקירה שלו ללקוחות לידר שוקי הון "בחזית האינפלציה: בשבוע האחרון, השקל פוחת ב- 1.6% מול סל המטבעות על רקע ירידה בציפיות להפסקת אש בקרוב. בשבוע האחרון, מחירי ההובלה בעולם (Drewry) ירדו ב-3% וירדו ב-26% מהשיא. מסין לאגם הים התיכון, מחירי ההובלה ירדו ב-40% מהשיא, אך עדיין גבוהים ב-82% יחסית לערב המלחמה.
"מחירי הסחורות החקלאיות עלו ב-2.5% בחודש האחרון כאשר מחירי הקקאו זינקו ב- 93% מתחילת השנה כשמסתמנים מבצעים במחירי המזון בישראל לקראת החג.
"תעריפי הנסיעה במוניות יעלו ב-2.93% בתחילת אפריל. רמת שכר המינימום מתעדכנת ב-5.5% וצפויה השפעה על מחירי גני ילדים ומעונות היום".
אם כך, סביבת האינפלציה בה נמצאת הכלכלה הישראלית היא נמוכה אם כן אנחנו מתחילים לראות לחצי מחירים שמביאים את כץ להערכה כי מדד מרץ יעלה ב-0.5% ומדד אפריל יעלה ב-0.6% וזה מביא את האינפלציה השנתית ל-3.2%. ומכאן המסקנה של כץ שפוחתים הסיכויים להורדת ריבית החודש על ידי בנק ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה