השוק

רמי לוי שובר שיאים: ברווח נקי של 18.5 מיליון דולר מישראייר

הרווחיות התפעולית השתפרה בכ-3 מיליון דולר לשיא של כ-22.6 מיליון דולר, בשנת 2023 הטיסה החברה לראשונה בתולדותיה כמיליון נוסעים. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר, נמוך בכ-2 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה, החברה הטיסה לראשונה מיליון לקוחות בשנה
מערכת ice |  3
רמי לוי, אורי סירקיס (צילום יחצ, ניב בריג, Magma Images, shutterstock)
ישראייר גרופ, חברת התעופה בבעלותו של איש העסקים רמי לוי מדווחת את תוצאותיה לשנת 2023. הכנסות הקבוצה הסתכמו לשיא של כ-390 מיליון דולר, כ-32 מיליון דולר יותר מהשנה שעברה.
הגידול בהכנסות ובביקושים למוצרי הקבוצה, הושג הודות לקליטת שני מטוסים נוספים, הרחבת הפעילות של חברות הבת ויישום נוסף של מהלכים טכנולוגים. הקבוצה רשמה שיפור של כ-7 אחוזים ברווחיות הגולמית, שהסתכמה לשיא של כ-60 מליון דולר.
 
הרווחיות התפעולית השתפרה בכ-3 מליון דולר לשיא של כ-22.6 מליון דולר, בשנת 2023 הטיסה החברה לראשונה בתולדותיה כמליון נוסעים. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-18.5 מיליון דולר, נמוך בכ-2 מיליון דולר בהשוואה לשנה שעברה.
מלחמת חרבות ברזל, פגעה בתוצאות החברה. מחזור ההכנסות נפגע בטווח שבין 45 ל 55 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית נפגעה בטווח שבין 7 ל-9 מליון דולר. הרווח הנקי נפגע בטווח שבין 5 ל-7 מליון דולר. על אף המלחמה שיעור הרווח הנקי הגיע לכ 4.5 אחוזים ממחזור ההכנסות. ללא השפעת המלחמה, היתה החברה רושמת שיא אף ברווח הנקי - הגבוה בתולדותיה.
החוב הפיננסי של החברה. עמד על כ-40 מליון דולר, בסוף שנת 2023, 11 מליון דולר יותר מאשתקד. שיעור החוב הנמוך הושג על אף העובדה שהחברה רכשה במהלך 2023 נכסי נדל״ן ומלונאות ומרכז תחזוקה בקפריסין בכ-23 מליון דולר. בנוסף, בשל המלחמה השיבה החברה כ-10 מליון דולר ללקוחות וסוכני נסיעות.
בניטרול כל אלו היה החוב הפיננסי של החברה נמוך מהחוב אותו רשמה ערב משבר הקורונה, ועמד על כ-19 מליון דולר. החברה יצרה תזרים מזומנים נטו של כ-10 מליון דולר, וזאת כאמור לאחר שרכשה נכסים והשיבה כספי לקוחות ב-33 מליון דולר. בנתיב הפנים ארצי לאילת, יישמה החברה את תכניתה האסטרטגית, מכרה את צי מטוסי ה-ATR ועברה להפעלת צי אחיד של מטוסים צרי גוף.
יישום התכנית האסטרטגית כללה הטמעת טכנולוגיית AI לתמחור הקו לאילת. פעולות אלו הביאו לשיפור של כ-3 מליון דולר בתוצאות הנתיב הפנים ארצי. מגמת השיפור יכולה היתה להגיע אף לכ-4 מליון דולר, אולם ברבעון הרביעי, אויישה אילת במפונים מישובי העוטף והחברה נרתמה ותרמה לקהילה אלפי מושבים במחירים נוחים במיוחד.
אורי סירקיס, מנכ״ל הקבוצה מסר: אנו מבקשים להודות לעובדי החברה המסורים, לעובדי שדרות שפונו מעירם ב- 7 לאוקטובר, ל 15 אחוזים מעובדינו שהיו בשירות מילואים, לצוותי האוויר - שחמישים אחוזים מהם גוייסו בשבעה לאוקטובר וליתר החמישים אחוזים שעבדו ימים כלילות במטרה לאפשר לחברה להשיג תוצאות חריגות אלו בעת המלחמה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל הוא שומר שבת
    אורן 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחברת ישראייר גם שומרת שבת אז ההגיון שהוא אמור להפסיד הרבה כסף?ת. כנראה שמי ששמור שבת הוא מעל ההגיון
    סגור
  • 2.
    רמי לוי יד הזהב
    ב.ל 04/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה שהוא נוגע הופך לזהב
    סגור
  • 1.
    רמי לוי חולה כסף
    שי 04/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזיר גדול כמו הראל השמן ויזל
    סגור