השוק

הבנקים יאלצו לתקן דיווחים על צ'קים שחזרו לחיילי מילואים

המפקח על הבנקים הורה למערכת הבנקאית לבחון את חשבונות הבנק של חיילי המילואים שגויסו למלחמה, ולא לדווח על צ'קים שחזרו להם לחברות דירוג האשראי; בבנקים היו טעויות שנבעו מחוסר יכולת לזהות את חשבונות הבנק האלה - המפקח הכריע
ניצן כהן | 
דני חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל, Magma Images)
אחת הפעולות החשובות של המערכת הבנקאית בכל הנוגע לחיילי המילואים הייתה גריעה מהדיווח לחברות דירוג האשראי, צ'קים שחזרו בחשבונות הבנק של חיילי המילואים בתקופת השירות. המהלך הזה היה פרי יוזמה משותפת לבנק ישראל ולמערכת הבנקאית עצמה וכולם למעשה הסכימו לה. אבל נוצרו בעיות חדשות ואותם פתר היום דני חחיאשווילי, המפקח על הבנקים.
אם כן, המערכת הבנקאית הייתה אמורה לסווג חשבונות בנק של חיילי מילואים ולהחריג את הדיווחים על הצ'קים שחזרו. הבעיה הייתה שבמקרים רבים הבנקים לא הצליחו לאתר את חשבונות הבנק האלה והיה עליהם להמתין שהלקוח יגיע לסניף או יצור קשר עם הבנק ויציג צו מילואים לתקופה הרלוונטית וכן הלאה.
 
התהליך הזה יצר סירבול וגרם לדיווחים לחברות דירוג האשראי למרות שהיה מדובר בחייל מילואים. 
כעת המפקח על הבנקים, דני חחיאשווילי, החליט לפעול כדי לצמצם את הטעויויות בתהליכים האלה והוא הורה למערכת הבנקאית לבחון את החשבונות ואם בחשבון הבנק יופיע תגמול מביטוח לאומי תחת הסיווג של דמי מילואים, הרי שבאופן אוטומטי החשבון ייחחשב כחשבון של חיל מילואים ויחולו עליו ההוראות הרלוונטיות.
חחיאשווילי הגדיל ועשה והורה לבנקים לסרוק את החשבונות האלה רטרואקטיבית והורה לבנקים שבכל מקום שיאותר חשבון כזה, עליהם לתקן את הדיווח רטרואקטיביית ואלה חדשות טובות לחיילי המילואים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה