השוק

גלעד אלטשולר על הפדיונות הכבדים: ״יום עסל ויום בסל״

גלעד אלטשולר מבית ההשקעות אלטשולר שחם אמר היום על פדיונות הכבדים בבית ההשקעות שהוא מנהל: ״יום עסל ויום בסל״; לגבי השקעות אלטרנטיביות הוא אומר: ״צריך להגדיל את ההשקעות באפיק הזה״
ניצן כהן |  3
גילעד אלטשולר (צילום סם יצחקוב)
אלטשולר שחם נהנתה במשך עשור מהתשואות הגבוהות בקופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות והם היו במשך עשור הכוכבים הגדולים של העף אבל אז הגיעה השקעה לא טובה בסין, התשואות נשחקו והחליטו גל פדיונות מהבית, גל שנמשך גם היום.
גלעד אלטשולר שמזוהה יותר מכל עם בית ההשקעות (בשונה מהשותף קלמן שחם) משדר רגיעה לגבי הפיקדונות הכבדים ובוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח באילת הוא אמר שהוא מתייחס לדברים כל ״יום עסל ויום בסל״, כלומר יש ימים טובים ויש ימים פחות טובים אבל בסך הכל אלה החיים.
 
אחד מאפיקי ההשקעה הבולטים אצל המוסדיים זה השקעות האלטרנטיביות, כלומר כאלה שלא סחירות. כשאתה משקיע באפיק כזה אתהה מוותר על הנזילות למשך הרבה שנים (השקעה כזו יכולה להיות גם ל-10 שנים ללא נקודת יציאה) אבל התשואות שהשקעות כאלה מניבות אמורות להיות גבוהות.
באופן עקרוני לא כל מנהל השקעות מוסדי יכול לנהל השקעות מהסוג הזה בעיקר בגלל נושא הנזילות כשאם לקוח רוצה לפדות כסף, צריך רכיב מזומנים מספיק גדול כדי לאפשר לו את המהלך הזה מולכן ניהול השקעות אלטרנטיביות דורש מיומנות לא קטנה.
גלעד אלטשולר כבר כמה שנים נחשב לאחד הגופים האגרסיביים בעולם ההשקעות האלטרנטיביות והיום הוא אומר ״ההשקעה האלטרנטיבית הראשונה שעשינו הייתה בכביש 6 עם תשואה של 12% בהבטחת מדינת ישראל. בבורסה לא יכולת לקנות באותו זמן שום דבר שדומה לזה. יש הרבה קרנות מצוינות וצריך להמשיך להגדיל השקעה באפיק הזה לאורך השנים״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    על האוצר לפסול לו את הרישיון
    מנ 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחור הפסיד מיליארדים למשקיעים אין לו מושג
    סגור
  • 2.
    שיוריד עמלות (ל"ת)
    רן 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כל אלה עם הכסף נראים גמורים (ל"ת)
    יוסי 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור