השוק

בורסה: הדולר מזנק ב-1.1%, תשואות האג"ח - משקולת על השווקים

חוסר הוודאות בשווקים עולה מדרגה כשבמסחר במט"ח מתחזק הדולר בשיעור חד של 1.1% ומתקרב שוב לרמות הגבוהות של ה-3.76 שקל; תשואות האג"ח מזנקות לרמות שמתחילות להיות משקולת על השווקים
ניצן כהן | 
ישראל, איראן (צילום vecteezy, shutterstock)
חוסר הוודאות בשווקים עולה מדרגה ולפני שניכנס לפרטים עצמם נבין את הלכי הרוח בחדרי העסקאות. באופן עקרוני אין אף משקיע, בטח רציני, שמייחס איזו אמינות לממשלה ולהצהרות הפומביות של העומד בראשה, אבל דווקא בגלל זה גובר החשש מפני פעולה בלתי צפוייה שלו ככדי לחזק את הבייס ומכאן העלייה המדאיגה בחוסר הוודאות.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא האינפלציה כשאתמול התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ שהיה גבוה מהתחזיות המוקדמות (המדד עלה ב-0.6% כשהתחזית הגבוהה ביותר הייתה של 0.5%) וזה כנראה מוריד מסדר יומו של בנק ישראל משהו כמו שנראה הורדת ריבית.
 
את העלייה הזו ניתן לראות בשתי פעולות שעובדות כפעולת מלקחיים שהשורה התחתונה שלה: משקולת על השווקים וצמצום הנגישות של חברות רבות להון. החלק הראשון הוא העלייה החדה בשער הדולר שנסחר כעת ברמה של 3.757 שקל, כך שהוא קרוב מאוד לשבור את הרמה שמסומנת כמדאיגה בשווקים והיא נמצאת ב-3.76 שקל.
הפעולה השנייה שהיא משמעותית לא פחות אם לא יותר אלה תשואות האג"ח הממשלתי השקלי וכאן אנחנו מדברים על תשואות שהגיעו לרמה מבהילה של 4.88% והמשמעות היא שחברה שרוצה לגייס כסף ובהנחה שהיא החברה המושלמת, המוסדיים יעמידו לה מימון (שנחשב אטרקטיבי) בתשואה של 7%, ולכך תעשה עסקים כשאלה הוצאות המימון שלך.
לתהליך הזה כדאי להכניס עוד משתנה מרכזי (שלא נמצא במשוואה המקורית) והוא תשואות האג"ח ל-10 שנים האמריקאיות והן נמצאות ברמה של 4.64% מה שמייצר אלטרנטיבה דולרית חסרת סיכון, בתשואה לא רעה, למי שמחפש אותה.
אז אם לשקלל את מכלול הנתונים, ולפחות לפי מה שנלחש בחדרי העסקאות, הרי שאנחנו על נקודת האיזון אם לא חצינו אותה בכל הנוגע להזרמת כסף לשוק האג"ח על פני שוק המניות כששם, המוסדיים פועלים בפינצטה ואוספים סחורה ל"יום שאחרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה