השוק

מנכ"ל החודש: יונתן אלון, שמוביל את אחת העסקאות המעניינות בשוק

יונתן אלון הוא מנכ"ל פנגו ואמנם את עסקת רכישת גט (GETT) מובילים בעלי המניות שלה אבל אלון הוא ציר מרכזי באחת העסקאות המעניינות בכלכלה הישראלית שנעשו בחודש מרץ | יונתן אלון מנכ"ל החודש
ניצן כהן | 
יונתן אלון מנכ"ל פנגו (צילום עופר חג'יוב, shutterstock)
מנכ"ל חודש מרץ הוא ללא ספק יונתן אלון, מנכ"ל פנגו האפליקציה לתשלום על חניה שעומדת להתמזג עם גט (GETT) בעסקה שאם תצא לפועל תהפוך את החברה הממוזגת לאחת השחקניות הגדולות בתחום התחבורה בישראל.
כזכור, לפני שנה חשפנו ב-ice כי אפליקציית התחבורה פנגו נפרדת מהעובד הראשון של החברה, ומי שהוביל אותה ב-16 שנה האחרונות. רועי אלבז שמונה עם הקמתה של החברה והיה גם העובד הראשון שלה, הודיע אז על כוונתו לסיים את תפקידו ולאחר תהליך איתור, נבחר יונתן אלון כמי שיחליף אותו.
 
המנכ"ל הנכנס: יונתן אלון, בן 39 אז, נשוי+2 שימש בעברו כמנכ״ל BUYME במשך 7 שנים והוביל אותה מתחילת דרכה לחברה צומחת ומובילת שוק דרך צמיחה מואצת הכוללת מיזוגים ורכישות. לאחר מכן שימש יונתן כ-CBO הגלובלי של Avo, במקביל ליווה סטארטאפים גלובליים בשלבי צמיחה.
כעבור שנה מכניסתו לתפקיד נכנסו המגעים בין פנגו לגט להילוך קצת גבוה עד כדי שהבשילה להסכמות בין בעלי המניות של שתי החברות כך שבסופו של יום פנגו תרכוש את גט בכ-200 מיליון דולר. אם אכן תושלם העסקה הרי שפנגו ויונתן אלון יהפכו להיות השחקן המשמעותי בנקודה שמממשקת את הציבור עם עולם התחבורה.
 
לא ניכנס למספרים של אחת מהחברות אבל ברור ששילוב בין שתי האפליקציות (שבהתחלה ימשיכו לפעול בנפרד זו מזו) לאפליקציה אחת יכולה להיות מעניינת מאוד באולם שמנסה להחזיק כמה שיותר זמן לקוח באפליקציה שלו וליצור איתו כמה שיותר נקודות ממשק כשיש כרטיס אשראי באמצע.
מטבע הדברים גישה לתשלום על חניה, נסיעה בתחבורה ציבורית ושימוש במונית, וכל זה באפליקציה אחת מחייבת את כולם להתחיל להסתכל על פנגו בעיניים אחרות. המשמעות של הדברים היא אחת: בכל יום כמעט כל ישראלי יכנס לאפליקציה מספר פעמים כדי לבצע רכישות ומכאן אולי "יעבור" דרך מסעדה כדי שכשיגע הביתה וירד מהאוטובוס או המונית או הרכב כבר תחכה לו ארוחה.
האפליקציה הממוזגת יכולה בהחלט להצית את הדמיון בכל מה שהיא תוכל  לתת ללקוח (ולבעלי המניות שלה) אבל יהיה כאן מבחן גדול מאוד, או לפחות שני מבחנים גדולים: המבחן הראשון כמה ימקסם יונתן אלון את היכולת לסחוט את השוק הישראלי באמצעות סינרגיה בין השירותים והכנסה של שירותים חדשים. והמבחן השני יהיה אם יצליח לצאת עם המון ידע ויכולת טכנולוגית לעולם ולייצר לה עולם הכנסות חדש.
כך או אחרת, יונתן אלון, מנכ"ל פנגו הוא מנכ"ל חודש מרץ של ice.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה