השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית מזהירה: סימנים מדאיגים של אינפלציה

דיוויד בנימינוב, אסטרטג השקעות ב-GLOBAL X מזהיר את המשקיעים מפני סימנים מדאיגים של אינפלציה שבאה במקביל להיחלשות הצמיחה בארה"ב; הריבית בארה"ב להערכתו תיוותר גבוהה אבל צריך יהיה להקשיב לרטוריקה של הפד
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
דיוויד בנימינוב, אסטרטג השקעות בענקית האמריקאית GLOBAL X כותב לקראת תחילת המסחר בוול סטריט כי הוא מזהה סימנים מדאיגים של אינפלציה שבאה במקביל להיחלשות בצמיחה ואלה חדשות פחות טובות לכלכלה העולמית.
"השבוע צפוי הבנק הפדרלי להתכנס לישיבת המדיניות החודשית, אך היא לא צפויה לייצר חדשות משמעותיות. הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25% - 5.5%. המשקיעים יעקבו לראות האם חל שינוי כלשהו ברטוריקה של הבנק, בייחוד בכל הנוגע לתחזיות הצמיחה והאינפלציה" הוא כותב.
 
בנימינוב מנתח את הכלכלה האמריקאית כך "מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE) לחודש מרץ היה גבוה מהמצופה, ואילו נתוני התמ"ג הראשוניים לרבעון הראשון היו נמוכים מהתחזיות. אם השילוב הזה ייהפך למגמה הדבר עשוי לעורר שוב חשש מהאטה כלכלית חמורה יותר".
באשר לדוחות הכספיים שפורסמו עד כה, הוא כותב "בעונת דוחות הרווח, עד כה הדוחות של חברות המגה-קאפ היו מעורבים. מניית גוגל זינקה לאחר שהחברה פרסמה תוצאות פיננסיות טובות ואף אישרה תוכנית לרכישה עצמית של מניות (BuyBack) בהיקף של 70 מיליארד דולר וכן הכריזה, לראשונה בתולדות החברה, על חלוקת דיבידנד.
"גם מיקרוסופט עלתה על רקע צמיחה בתחומי הענן והבינה המלאכותית. עם זאת, אינטל ומטא נחלשו לאחר פרסום דוחות מאכזבים לרבעון הראשון. טסלה פספסה בשורה העליונה והתחתונה, אך המניה התחזקה על רקע תוכניות החברה להרחיב את קו המכוניות שלה".
לגבי הדברים שיש לשים אליהם לב הוא מציין את הדוחות של אמזון, אפל, אלי לילי, פייזר ועוד מספר חברות אנרגיה גדולות שיפרסמו דוחות בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה