השוק

מכה לכלכלה הישראלית: הגירעון מזנק ל-7% תוצר; היעד השנתי נשבר

משרד האוצר פרסם שהגירעון בחודש אפריל עלה ל-11.7 מיליארד שקל; באוצר מסבירים כי בגלל חג הפסח הוסטו הכנסות ממסים מחודש אפריל לחודש מאי כך שלהערכתם חודש מאי יהיה טוב יותר
ניצן כהן |  1
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מכה לכלכלה הישראלית - הגירעון בחודש אפריל זינק ל-7% תוצר. מנתוני משרד האוצר עולה כי הגירעון בחודש אפריל זינק ליותר מ-11 מיליארד שקל כשבאוצר טוענים שהכנסות שהיו אמורות להתקבל בחודש אפריל, הכנסות מגביית מסים הוסטו לחודש מאי בגלל חג הפסח.
למרות הסטת גביית המסים מחודש אפריל לחודש מאי הרי שאם מנטרלים את הסיטואציה הזו ומניחים כי ההכנסות התקבלו באפריל הרי שאז הגירעון מזנק ל-6.7% "בלבד" שבמונחים כספיים מדובר על 6.9 מיליארד שקל זאת בהשוואה לגירעון של 3.2 מיליארד שקל בחודש אפריל אשתקד.
 
באופן תיאורטי ניתן היה לייחס את הזינוק בגירעון למלחמה אבל התמונה רחוקה מלהיות "פשוטה" וכאן נכנסת הבזבזנות של ממשלת ה-64 על ההסכמים הקואליציוניים. אמנם ההוצאה של מערכת הביטחון יותר מהוכפלה ביחס להוצאה בתקופה המקבילה וזה מוצדק לנוכח המלחמה אבל כשאנחנו מסתכלים על ההוצאה של שאר המשרדים אנחנו מגלים שההוצאה שלהם זינקה גם כן וזה מיוחס לפחות ברובו להתנהלות של הממשלה ולהוצאה בשל ההסכמים הקואליציוניים.
ההכנסות ממסים ירדו מתחילת השנה ב-1.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד כשעיקר הירידה בהכנסות מיוחסת לשיתוק של שוק הנדל"ן. בסך הכל גבתה הממשלה ממסים 31.8 מיליארד שקל מהם ממסים ישירים 22.2 מיליארד שקל.
כך או אחרת, המצב של הכלכלה הישראלית הולך ומסתבך ויעד הגירעון השנתי נחצה עוד לפני שהגענו לחצי השנה וזה כבר הולך והופך בעייתי מאוד ככל שהמלחמה הולכת ומסתבכת בשל התנהלות ממשלת ה-64 ואנחנו רק בחודש מאי. שיהיה בהצלחה לכולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרסתם הכל כלבים בני כלבים ממשלת זונ תמשיכו להעביר כסף
    גדי 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחרדים ולהתנחלויות
    סגור