השוק
פנגו מתקשה לרכוש את gett: מה תוקע את העסקה?
רשות התחרות ביקשה ארכה שלישית לבחינת עסקת הרכישה של גט על ידי פנגו, כמעט שמונה חודשים לאחר חתימתה. ההחלטה מתעכבת בשל חששות מהותיים לתחרות בשוק. במוקד הבדיקה עומד החשש שהסינרגיה בין שתי החברות המובילות בתחומן תוביל לדחיקת מתחרות כמו סלופארק ויאנגו, ובהמשך לעליית מחירים ללקוחות

על פי פרסום של כלכליסט, רשות התחרות ביקשה ארכה שלישית לבחינת עסקת הרכישה של גט על ידי פנגו, כמעט שמונה חודשים לאחר חתימתה. ההחלטה מתעכבת בשל חששות מהותיים לתחרות בשוק. במוקד הבדיקה עומד החשש שהסינרגיה בין שתי החברות המובילות בתחומן תוביל לדחיקת מתחרות כמו סלופארק ויאנגו, ובהמשך לעליית מחירים ללקוחות. פנגו שולטת בשוק החניה ומציעה שירותים נוספים כמו תשלום בתחבורה ציבורית ותדלוק, בעוד גט מובילה בשוק המוניות והמשלוחים.
חשש נוסף נוגע למאגר המידע העצום על הלקוחות שיתרכז בידי החברה המאוחדת, מה שעלול להעניק לה יתרון תחרותי משמעותי מול המתחרות. הרשות ביקשה חודש נוסף לבחינת ההשלכות, בהסכמת החברות המעורבות.
כזכור, גט הפסידה כסף מאז נוסדה ב-2010 ועד 2020, שנה שבה רשמה לראשונה EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של 300 אלף דולר. היא גייסה לאורך השנים 900 מיליון דולר, וחברות כמו פולקסווגן, שהשקיעה בה 300 מיליון דולר ב־2016, מחקו בה השקעות אדירות. כיום נותרה גט עם פעילות בישראל ובבריטניה בלבד.
עוד ב-
בעלת המניות הגדולה בגט כיום היא הקרן השבדית VNV Global עם 43%, והיא היתה נחושה למכור את החזקתה זו. הקרן נכנסה לגט בשלב מאוחר יחסית והשקיעה בה רק 40 מיליון דולר תמורת רכישת החוב של החברה בהיקף של 140 מיליון דולר. בסך הכל השקיעה הקרן בגט 111 מיליון דולר. לקרן השבדית שני נציגים מטעמה בדירקטוריון גט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מונופולSoper gett 02/2025/07הגב לתגובה זו0 0רצוי שהממונה על התחרות . תבדוק באם גט היא מונופול. ואט דואופול.סגור
-
2.עדיף לנהגים המוניות לחזור לתחנות. (ל"ת)א.ש 02/2025/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.גטאב 02/2025/05הגב לתגובה זו1 0גט היום עושה לכאורה בנהגי המוניות מה שהיא רוצה.הסדרנות יקרה מאוד והרוחים בירידה כל הזמן של נהגי המוניות.גט לא נלחמת למען נהגי המוניות שנפגעים מתופעת הדרייברים,מביטוחים יקרים מאוד,מחסור וירידה בעבודה,מונה שירד בנסיעות חוץ כ40 אחוז במשך שנים,ובאפליות רבות בענף.נהגי מוניות לאט לאט עוזבים.2100 שקל בחודש זו הונאה.סגור