השוק

פחות הנחות, יותר מכירות: רבעון חלומי לקבוצת האופנה האהובה

בריל השלימה בתחילת הרבעון הראשון את רכישת פעילות מותג ההנעלה אלדו ושיפרה את ההתנהלות הלוגיסטית. כעת היא קוטפת את הפירות
מערכת ice | 
שחר תורגמן (צילום אסף לב)
קבוצת בריל, מהחברות המובילות בישראל בתחום ההנעלה והלבשת הפנאי, המפעילה את הרשתות גלי, לי קופר, ניין ווסט, נאוטיקה, טימברלנד, שואופ, אלדו ואמפוריום, פתחה את השנה עם עלייה של 5.5% במכירות ועלייה דו-ספרתית ברווח הגולמי. מניית החברה, שירדה מעל 20% מתחילת השנה, נמצאת במגמת עלייה.
מכירות החברה בתקופת הדוח הסתכמו בכ-154.4 מיליון שקל, לעומת כ-146.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 5.5%. הרווח הגולמי הסתכם בכ-80.6 מיליון שקל, עלייה של 11.3% לעומת כ-72.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עלה מ-49.5% ל-52.2%.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-11.8 מיליון שקל, 7.6% מהמחזור, לעומת כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, 5.9% מהמחזור. מדובר בעלייה של 37.8% ברווח התפעולי. ה-EBITDA עלה ב-22.8% ל-30.2 מיליון שקל לעומת 24.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הרווח הנקי עלה ב-51.1% והסתכם בכ-4.1 מיליון שקל (2.7% מהמחזור), לעומת רווח נקי של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2024, שהיוו 1.9% מהמחזור. תוצאות הרבעון הושפעו לטובה מגידול במכירות בעקבות רכישת פעילות רשת אלדו בינואר, הקדמת מכירות בסיטונאות עקב הקדמת חג הרמדאן והקדמה של יבוא והפצת סחורת הקיץ כבר בחודש מרץ. בנוסף, שיפור בשיעור הרווח הגולמי נבע מתהליכים שביצעה החברה בשנתיים האחרונות לשיפור הדיוק ברכש ובמלאי, ירידה בהפחתות על מלאי איטי והפחתת היקף ההנחות.
יהודה אלבז, מנכ"ל קבוצת בריל: "תוצאות הרבעון משקפות המשך יישום של תוכניות העבודה להרחבת היקף הפעילות וגיוון מותגי הקבוצה באמצעות רכישה של מותגים חדשים תוך שיפור היעילות התפעולית וניהול הדוק של המלאי. במהלך התקופה קלטנו לראשונה את פעילות המותג ALDO וניכר כי קיימת סינרגיה גבוהה עם עסקיה הקיימים של הקבוצה ומומחיותה. אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל רב במותג ונפעל על מנת לחזק את מעמדו בענף ולהגדיל את היקף המכירות על בסיס הפלטפורמה הקיימת וללא השקעות מהותיות נוספות. כמו כן, אנו רואים גידול אורגני בהיקף הפעילות של יתר המותגים בעיקר ב'לי קופר' ובחברת הבת SBN תוך שיפור הרווחיות וחזרה לשיעור רווח גולמי הנמצא בטווח היעד".
שחר תורג'מן, יו"ר דירקטוריון קבוצת בריל: "דוחות הרבעון הראשון מוכיחים כי מהלכים שנעשו בקבוצה בשנתיים האחרונות נושאים פרי ומובילים לעלייה במכירות וברווחיות, דיוק ברמת המלאי וירידה בהיקף המימון החיצוני. תוצאות אלו הינן בהתאם לאסטרטגיית החברה כפי שהוצגה בדוחות הכספיים שפרסמה החברה בשנה האחרונה, והן המאפשרות לקבוצה לפעול להרחיב את פעילות הקבוצה בתחומים ומותגים נוספים. ראיה לכך ניתן כבר לקבל עם השלמת קליטת רשת אלדו על כל 22 הסניפים שלה ואתר הסחר האינטרנטי לתוך חברת בריל וכן קבלת הזיכיון לשיווק של מותג צ'מפיון על ידי חברת הבת אסביאן".
לדברי תורג'מן, "רשת אלדו אומנם רק החלה את פעילותה בבריל, אך התוצאות בזמן קצר זה תואמות את צפיות החברה. אנו נותנים תשומת לב רבה למותג 'אלדו' האהוב על ידי הלקוחות בישראל ונמשיך לפעול להגדיל את מלאי המוצרים הזמין בחנויות, השיווק תוך השקעה בתפיסת המותג וחווית הלקוח מן המותג. אני סבור שכבר החל מעונת חורף 2025 הקרובה נוכל להתחיל ולראות את השפעתה של פעילות 'אלדו' החדשה על תוצאות הקבוצה. הקבוצה ממשיכה לפעול על מנת לפתח קטגוריות חדשות ולבחון שיתופי פעולה חדשים והזדמנויות רכש וצמיחה נוספים בתחומי הפעילות של הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה