השוק
חברת נמל אשדוד בדו"ח חזק: כמה הרוויחה ברבעון הראשון השנה?
ההכנסות הסתכמו ב-302 מיליון שקלים, זאת לעומת 214 מיליון שקלים בתקופה המקבילה בשנת 2024. הרווח הנקי עמד על 20 מיליון שקלים, כאשר ברבעון המקביל אשתקד נרשם הפסד של 7 מיליון שקלים
חברת נמל אשדוד בע"מ מציגה צמיחה של 40% בהכנסות הרבעוניות לשנת 2025. החברה הישראלית פרסמה היום (שלישי) את התוצאות הכספיות העולות מדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2025.
על פי הנתונים, ההכנסות הסתכמו ב-302 מיליוני שקלים, זאת בהשוואה ל-214 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעלייה של 40%. הרווח התפעולי העסקי הסתכם ב-25 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד תפעולי של 24 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
מלבד זאת, החברה מדווחת כי במהלך שלושת החודשים הראשונים לשנת 2025, הרווח הנקי עמד על 20 מיליון שקל. ברבעון המקביל לשנת 2024, נרשם הפסד של 7 מיליון שקל. ה- EBITDA הסתכם ב-57 מיליון שקל, זאת לעומת 7 מיליון שקל ברבעון הראשון לשנת 2024.
הוצאות אחרות ברבעון הראשון לשנת 2025: 4 מיליון שקל, לעומת הוצאות אחרות של 8 מיליוני שקל ראשון ברבעון הראשון לשנת 2024. הכנסות מימון, נטו ברבעון הראשון לשנת 2025: 5 מיליון שקל בהשפעת תוצאות שוק ההון, לעומת הכנסות מימון, נטו של 8 מיליוני שקל ברבעון הראשון לשנת 2024.
נכון ל-31 במרץ 2025, 2,776 מיליון שקלים זאת לעומת 2,577 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.
במגזר המכולות, היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025, הסתכם ב-186 אלף מכולות בהשוואה ל 168 אלף מכולות בתקופה המקבילה בשנת 2024. עוד צוין, כי נרשמה צמיחה של כ-11% בהיקף המכולות במהלך השנה הנוכחית. על פי תוצאות הדו"ח, נתח השוק במכולות המקומיות נותר יציב ועומד על 41.5%.
ביחס למגזר הרכבים, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 נפרקו בנמל כ-18 אלף רכבים לעומת כ-7 אלף רכבים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. במגזר התפזורת, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 2,278 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל- 2,110 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. במרבית סוגי המטענים חל גידול לרבות אשלג ופוספט, מלט, פחם ומוצרי גרעינים.
היקף המטען הכללי בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2025 הסתכם ב-359 אלפי טון בהשוואה ל 180 אלפי טון בתקופה המקבילה בשנת 2024. נתון זה מצביע על התאוששות ענף הבנייה בישראל בעקבות המחסור החמור שנרשם בכוח אדם. תחום אוניות הנוסעים (הקרוז), מלחמת "חרבות ברזל" השפיע על פעילות אוניות הנוסעים ושבל זה הנמל נערך לחידושה.
ניסן לוי, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, סיפר: "הרבעון הראשון של השנה משקף את המשך ההתאוששות והצמיחה בהיקף המטענים שנפרקים ונטענים בנמל, בהשוואה לתקופה המקבילה שהושפעה מלחימה עצימה. החברה חוזרת לרווחיות ונערכת לאפשרות של התגברות קצב הצמיחה וההתאוששות של המשק".
עוד ב-
דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות, מסר: "חברת נמל אשדוד ממשיכה להציג ביצועים נהדרים ומרשימים גם ברבעון הראשון של שנת 2025 ומגלה יציבות ורווחיות, גם כשאנו עדיין נמצאים במלחמה ובחוסר ודאות. חברת נמל אשדוד הייתה ותישאר דוגמא ומופת לפעילות אחראית ומוצלחת של חברה ממשלתית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



