השוק
"כמו שני ימי בלאק פרידיי" - המבצע של אמזון וכמה היא תכניס ממנו?
מבצעי "Prime Day" של אמזון יימשכו השנה כ-96 שעות, במקום 48 השעות הרגילות, וענקית הקמעונאות הדיגיטלית צפויה להכניס עשרות מיליארדים
אירוע הקניות הגדול של אמזון, Prime Day, חוזר השבוע וצפוי להרים את היקף המכירות באינטרנט בארה"ב לרמה של כ-23.8 מיליארד דולר במהלך ארבעה ימים בלבד - סכום משמעותי, אך לא כזה שצפוי לעשות את ההבדל לחברה שהכניסה ברבעון האחרון כ-155 מיליארד דולר. לפי תחזית של Adobe Analytics, מדובר בזינוק של יותר מ-28% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז התקיים האירוע במשך יומיים בלבד.
אמזון תקווה שהצלחת המבצע תשפיע גם על הסנטימנט סביב המניה, שנסחרת לפי שווי של כ-2.37 טריליון דולר אחרי עלייה של רק 1.8% מתחילת השנה - בעוד מדד ה-S&P 500 עלה בכ-6.8% באותה תקופה.
המבצע, שמיועד למנויי שירות Amazon Prime, יחל ביום שני הקרוב (8 ביולי) ויימשך עד יום חמישי (11 ביולי). השנה, אמזון מרחיבה את טווח הזמן של המבצע מ-48 שעות ל-96 שעות, על רקע התחרות ההולכת וגוברת מול קמעונאיות כמו וולמארט וטארגט שגם הן מציעות מבצעים בתקופה הזו. ההנחות צפויות לכלול מגוון רחב של קטגוריות - מביגוד ואלקטרוניקה ועד ציוד לבית הספר.
על פי הנתונים של Adobe, הצרכנים האמריקאים נערכים למבצע ומשתמשים בכלי בינה מלאכותית ג'נרטיבית כדי לאתר את ההנחות הטובות ביותר מראש, במיוחד עבור מוצרי חזרה לבית הספר. "זה שווה ערך לשני ימי בלאק פריידיי", נכתב בדו"ח של אדובי, שמבוסס על ניתוח של טריליון ביקורים באתרים קמעונאיים בארה"ב, תוך כיסוי של 100 מיליון פריטים ב-18 קטגוריות שונות.
הרגלי הצריכה עוברים שינוי גם בצורת הרכישה: השימוש באופציית "קנה עכשיו, שלם אחר כך" (BNPL) צפוי לגדול במהלך ימי המבצע, ולהגיע ל-8% מכלל ההוצאות המקוונות, עלייה קלה מהשנה שעברה, אז עמד השימוש על 7.6%.
על פי ההערכות, תחום הביגוד צפוי ליהנות מההנחות הגדולות ביותר, עם ממוצע של 24% הנחה לעומת 20% בשנה שעברה. מנגד, ההנחות על מוצרי אלקטרוניקה צפויות לרדת במעט ולהסתכם ב-22%. הצרכנים צפויים "לשדרג" לקניות של מוצרים יקרים יותר כמו מכשירי חשמל, גאדג'טים, ציוד ספורט וריהוט, ובו זמנית לבחור באלטרנטיבות זולות יותר בתחומים כמו מצרכים או מוצרים לבית ולגינה.
לצד הציפייה למכירות שיא, מרחפת מעל הפריים דיי עננה בדמות חוסר הודאות בזירת הסחר הבינלאומית. הנשיא דונלד טראמפ צפוי לחדש את המכסים על חלק גדול משותפות הסחר של ארה"ב, כשתקופת ההקפאה צפויה להסתיים השבוע וטראמפ עצמו כבר הודיע כי חתם על מכתבים שצפויים להישלח לכ-12 מדינות. לפי הדיווחים, מדינות שלא יגיעו להסכמות עם ארה"ב עד ה9.7 עלולות להיתקל במכסים חדשים החל מ-1.8, צעד שעשוי לייקר את עלות הייבוא של מוצרים מסוימים ולהשפיע על מגוון המוצרים הזמינים לצרכן האמריקאי.
עוד ב-
במקרה של הטלת מכסים חדשים, אמזון וקמעונאיות אחרות עשויות להיתקל בקשיים לוגיסטיים וגידול בעלויות, מה שעלול להשליך על הרווחיות שלהן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



