השוק
פייבר עקפה את הצפי ברבעון, אבל מה עם התחזית?
החברה הישראלית פרסמה תוצאות מעל לצפי האנליסטים ברבעון השני, למה התחזית שלה עלולה להדאיג את המשקיעים?
חברת פייבר הישראלית המפתחת ומנהלת פלטפורמה שמחברת בין לקוחות לפרלינסרים ונסחרת בוול סטריט, דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני שהיו מעל לצפי בוול סטריט: ההכנסות הסתכמו ב-108.6 מיליון דולר לצד רווח של 0.75 דולר למניה, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 107.7 מיליון דולר ורווח של 0.65 דולר למניה.
מספר המשתמשים הפעילים בפלטפורמה של פייבר המשיך לרדת ועמד על 3.4 מיליון, זאת לעומת 3.8 מיליון בתקופה המקבילה ו-3.5 מיליון ברבעון הראשון של 2025. עם זאת, ההוצאה השנתית פר לקוח בעלייה ועמדה ברבעון על 318 דולר לעומת 290 דולר ברבעון המקביל.
למרות התוצאות הטובות, פייבר השאירה את התחזית השנתית שלה על כנה - הכנסות של בין 425-438 מיליון דולר ו-EBITDA של בין 84-90 מיליון דולר. התחזית הזו עלולה לאכזב את המשקיעים: אם תוצאות הרבעון היו מעל לצפי והתחזית נשארה על כנה, המשמעות עשויה להיות שהרבעונים הבאים יהיו מתחת לצפי.
בנוסף, צפי האנליסטים הוא להכנסות של 434.7 מיליון דולר ב-2025, גבוה מנקדות האמצע בתחזית של פייבר שעומדת על 431.5. לרבעון השלישי האנליסטים צופים לפייבר הכנסות של כ-109 מיליון דולר, בעוד טווח התחזית של פייבר עומד על 105-110 מיליון דולר. גם כאן, נקודת האמצע (107.5 מיליון דולר) נמוכה מהצפי בשוק.
"הבינה המלאכותית ממשיכה להיות מנוע משמעותי בכל תחום שבו אנו פועלים- מהתרחבות מואצת של קטלוג השירותים מבוססי AI שלנו, דרך יצירת חוויות לקוח טרנספורמטיביות, ועד אוטומציה של תהליכי עבודה בתוך פייבר עצמה", מסר מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר. "לצד המאמצים המתמשכים שלנו לחדור לחברות גדולות, אנו מזהים מגמות צמיחה מעודדות בוורטיקלים מרכזיים ובעסקאות בעלות ערך גבוה. ככל שהבינה המלאכותית ממשיכה לעצב מחדש את שיטות העבודה, הפרילנסרים שלנו ממלאים תפקיד מכריע בסיוע ללקוחות לנווט בנוף הטכנולוגי המשתנה במהירות, ולהפוך את כלי ה-AI לבעלי השפעה עסקית ממשית. פייבר ממוקמת בעמדה ייחודית בצומת שבין האדם לבינה המלאכותית, מה שהופך אותנו לפלטפורמה מובילה במומחיות בשירותי AI".
"הצגנו תוצאות חזקות ברבעון השני, תוך שמירה על גישה מאוזנת בין צמיחה לרווחיות", מסר עופר כץ, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פייבר "הצמיחה והחדשנות נותרות בראש סדר העדיפויות שלנו, במיוחד בתקופה שבה הבינה המלאכותית פותחת הזדמנויות חדשות כמעט בכל תחום. במקביל, אנו מחויבים ובטוחים ביכולתנו לעמוד ביעדים לטווח הארוך שהצבנו ל-Adjusted EBITDA ולתזרים המזומנים החופשי. התחזית המעודכנת שלנו משקפת את האמון שלנו ביכולת הביצוע, לצד מודעות מתמדת לשינויים בסביבה המאקרו-כלכלית".
נתונים נוספים מהדוחות: הכנסות מהמרקטפלייס ברבעון השני של 2025 הסתכמו ב-74.7 מיליון דולר, בהשוואה ל- 76.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, ירידה של 2.0% משנה לשנה. מספר הלקוחות הפעילים השנתי נכון ל-30 ביוני 2025 עמד על 3.4 מיליון, לעומת 3.8 מיליון ב-30 ביוני 2024, ירידה של 10.9% משנה לשנה.
שיעור נתח המרקטפלייס לתקופה של 12 חודשים שהסתיימה ב-30 ביוני 2025 עמד על 27.6% – בדומה לשיעור המקביל בשנת 2024.
הכנסות משירותים ברבעון השני של 2025 הסתכמו ב-34.0 מיליון דולר, לעומת 18.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 83.8% משנה לשנה.
שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP ברבעון השני של 2025 עמד על 81.2%, ירידה של 190 נקודות בסיס לעומת 83.1% ברבעון השני של 2024. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ברבעון השני של 2025 עמד על 84.5%, עלייה של 10 נקודות בסיס לעומת 84.4% ברבעון השני של 2024.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2025 הסתכם ב-25.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.0 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 20.2% משנה לשנה.
תזרים מזומנים חופשי (Free cash flow) ברבעון השני של 2025 הסתכם ב-25.0 מיליון דולר, לעומת 20.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, עלייה של 21.1% משנה לשנה.
ה-EBITDA המתואם ברבעון השני של 2025 הסתכם ב-21.4 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. שיעור ה-EBITDA המתואם עמד על 19.7% ברבעון השני של 2025, לעומת 18.9% ברבעון השני של 2024 - שיפור של 80 נקודות בסיס משנה לשנה.
עוד ב-
מניית פייבר נסחרת לפי שווי של 898 מיליון דולר אחרי ירידה של 21% השנה ועלייה של 12% בשנה האחרונה. המניה נסחרת לפי מכפיל 9 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



