השוק

דיסני מפרסמת דוחות - והמניה בירידה

ענקית הבידור דיווחה על רווח ראשון בחטיבת הסטרימינג שהכבידה עליה עד עכשיו, זאת לצד הסכם גדול עם ליגת הפוטבול האמריקאית. וגם - מה היו התוצאות של חטיבת הפארקים ומה קרה למניה בשנה האחרונה?
רוי שיינמן | 
דיסני (צילום shutterstock)
חברת דיסני פרסמה את הדוחות לרבעון השלישי הפיסקלי והצליחה להכות את התחזיות של האנליסטים, הודות לביצועים חזקים במיוחד בתחום הפארקים ולמעבר לרווחיות ביחידת הסטרימינג שלה. בתוך כך, ענקית הבידור הודיעה גם על עסקה משמעותית: מכירת 10% מ-ESPN לליגת הפוטבול האמריקאית (NFL), בתמורה להעברת נכסים מרכזיים של מדיה ספורטיבית.
תחום הסטרימינג, שנחשב בעבר לנקודת תורפה עבור דיסני, הפך לרווחי: החברה הציגה רווח של 346 מיליון דולר בפעילות לעומת הפסד של 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. דיסני הדגישה שהיא ממשיכה להתמקד בהשגת רווחיות עקבית בתחום זה, וצופה להגיע לרווח של כ-875 מיליון דולר מהסטרימינג בשנת 2025 כולה.
בתוך כך, דיסני העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-5.85 דולר למניה, שיפור לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 5.75 דולר, וגבוה גם מהציפיות של וול סטריט שעמדו על 5.77 דולר.
עוד לפני פרסום הדוחות, דיסני אישרה את הדיווחים על כך ש-ESPN תמכור ל-NFL נתח של 10% מהמניות שלה, בתמורה להשתלטות על נכסי מדיה מובילים של הליגה, כולל ערוץ ה-NFL Network, שירות ה-RedZone ו-NFL Fantasy.
מעבר לכך, שתי החברות חתמו על הסכם נוסף שבמסגרתו תוכל ESPN להשתמש בתוכן ובקניין רוחני של ה-NFL בערוצים ובשירותים הנלווים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתואם עם כוונתה של ESPN להשיק שירות סטרימינג עצמאי וחדש בסתיו הקרוב. לפי האנליסטים בוול סטריט, השירות החדש יאפשר לדיסני להציע חבילות משולבות שיכללו גם את Disney+ והולו.
האנליסט בן סווינבורן ממורגן סטנלי כתב לקראת פרסום העסקה כי "המעורבות של ה-NFL כמשקיעה ב-ESPN הופכת את עתיד הערוץ ליציב יותר". לדבריו, אף שהליגה לא תוכל למנוע את המשך מגמת ה"קורד קאטינג" - נטישת הטלוויזיה בכבלים - הרי שכמשקיעה ב-ESPN תהיה ל-NFL מוטיבציה גבוהה יותר לסייע לערוץ להצליח במציאות החדשה שבה הסטרימינג שולט.
הכנסות דיסני ברבעון הסתכמו ב-23.65 מיליארד דולר, מעט נמוך מהציפיות השוק, שעמדו על 23.68 מיליארד דולר, ובעלייה של 2% לעומת השנה שעברה. הרווח המתואם למניה עמד על 1.61 דולר, גבוה בהרבה מהתחזית של 1.46 דולר שציפו לה האנליסטים, ועלייה לעומת רווח של 1.39 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2024.
בגזרת הסטרימינג, דיסני+ הוסיפה ברבעון 1.8 מיליון מנויים, פחות מהציפיות שעמדו על 2.05 מיליון. עם זאת, דיסני מעריכה שברבעון הנוכחי יירשם גידול כולל של מעל 10 מיליון מנויים לשירותי דיסני+ והולו יחד, כאשר עיקר הצמיחה תגיע מהולו, הודות להסכם הפצה חדש עם חברת הכבלים Charter.
תחום הפארקים של דיסני ממשיך לצמוח: ההכנסות מהפארקים עמדו על 9.09 מיליארד דולר, לעומת צפי של 8.87 מיליארד דולר. הרווח התפעולי מהפארקים בארה"ב זינק ב-22%, הודות לעלייה בהוצאות האורחים, תפוסה גבוהה יותר במלונות וגידול במספר הנוסעים בהפלגות בעקבות השקת ספינת הקרוז החדשה "Disney Treasure" בסוף השנה שעברה.
החברה גם הודיעה לאחרונה על כוונתה להקים פארק ואתר נופש חדש באבו דאבי - המיזם הראשון שלה במזרח התיכון והשביעי בעולם. המהלך מגיע דווקא בזמן שבו מתגברת התחרות מבית, עם פתיחתו של פארק Epic Universe מבית NBCUniversal שהושק במאי.
מניית דיסני נסחרת לפי שווי ל 212.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 6% השנה ושל 35% בשנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה