השוק
ענקית הרכב מורידה את התחזית - זה הסכום שתפסיד
למרות הסכם הסחר בין ארה"ב ליפן, יצרנית הרכב הגדולה בעולם מדווחת כי בשטח עדיין קיימים לחצים שיגרמו לה להפסדים מיליארדי דולרים השנה. מה הפגיעה שצופה החברה ומה התחזיות המעודכנות שלה?
יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה מוטור, דיווחה כי היא מפחיתה את תחזית הרווח התפעולי שלה לשנה הפיסקלית המסתיימת במרץ 2026, וזאת בעקבות שורת לחצים שפוגעים ברווחיות, בראשם המכסים שהטילה ארה"ב. החברה מעריכה שההשפעה השלילית של המכסים האמריקאיים תסתכם בכ-9.5 מיליארד דולר.
על רקע הפגיעה הזו, טויוטה צמצמה את תחזית הרווח התפעולי שלה ל-3.2 טריליון ין (כ-21.7 מיליארד דולר), ירידה של כ-16% מהתחזית הקודמת שעמדה על 3.8 טריליון ין.
יצרניות רבות מתמודדות עם שחיקה ברווחיות, בין השאר בשל מכסים שמטילה ארה"ב על כלי רכב, חלקי חילוף, פלדה ואלומיניום. טויוטה מדווחת כי רק ברבעון הראשון של השנה, בין אפריל ליוני, היא ספגה פגיעה של כ-450 מיליארד ין (כ-3 מיליארד דולר) מהמהלך.
בעקבות כך, הפעילות של טויוטה בצפון אמריקה עברה מהפסד לרווח: בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד נרשם רווח תפעולי של כ-100.7 מיליארד ין, השנה החברה רשמה הפסד תפעולי של 63.6 מיליארד ין. מדובר בשינוי חד שממחיש עד כמה המדיניות החדשה פוגעת בשרשרת הערך של היצרניות היפניות בארה"ב.
בשבועות האחרונים חתמו ארה"ב ויפן על הסכם סחר חדש, לפיו יפחת שיעור המכס על כלי רכב יפניים מ-27.5% ל-15%. ההסכם אמנם מהווה הקלה מסוימת ליצרניות כמו טויוטה, אך נכון לעכשיו לא פורסם מועד רשמי לכניסת ההסכם לתוקף, כך שהלחץ בשטח נמשך.
למרות הקשיים, טויוטה מנסה לשדר אופטימיות. "קשה מאוד לחזות מה יקרה בשוק, אבל נמשיך לייצר רכבים ללקוחות האמריקאים ללא קשר להשפעות המכסים", אמר טקאנורי אזומה, מנהל הכספים הראשי של טויוטה.
למרות הלחצים, תוצאות הרבעון הראשון היו מעט מעודדות יותר: החברה רשמה רווח תפעולי של 1.17 טריליון ין, נמוך בהשוואה ל-1.31 טריליון ין בתקופה המקבילה אשתקד, אך מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על ממוצע של 902 מיליארד ין.
עם זאת, ככל שהמכסים ימשיכו להכביד ולפני שההקלות מההסכם ייכנסו לתוקף, צפויה טויוטה להיתקל בקשיים לשמר את הרווחיות הקיימת, במיוחד כאשר גם עלויות חומרי הגלם נמצאות בעלייה והין היפני מתחזק – מה שפוגע עוד יותר ביבואניות יפניות.
במקביל לירידה ברווחיות, טויוטה דווקא נהנית מצמיחה בביקושים: החברה דיווחה בשבוע שעבר על שיאים חדשים בייצור ובמכירות העולמיות במחצית הראשונה של השנה, בין השאר בזכות ביקוש חזק בארה"ב, יפן וסין.
עוד ב-
בתוך כך, החברה הכריזה כי תקים מפעל רכב חדש ביפן, מהלך מעט מפתיע לנוכח הירידה בבעלות על רכבים במדינה והאוכלוסייה המתכווצת. עם זאת, בטויוטה מאמינים שזהו מהלך שיחזק את יכולות הייצור בטווח הארוך. פעילות המפעל צפויה להתחיל בתחילת העשור הבא, אך טרם נמסר אילו דגמים ייוצרו בו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



