השוק
אל על נחתכת ברווחים: ירידה של 55% ברבעון
השבתת נתב"ג כתוצאה ממלחמת "עם כלביא" השפיעה מהותית על תוצאות חברת התעופה. האם החגיגה של אל על נגמרה?
אל על רשמה בשנה וחצי האחרונות תוצאות מהטובות בהיסטוריה שלה, כשהיא נהנתה ממיעוט התחרות בנתב"ג עקב היעדרותן של החברות הזרות. עם זאת, חשוב לזכור שגם אל על עצמה חשופה להשפעות השליליות של השבתת שדה התעופה של ישראל, ומלחמת עם כלביא ברבעון השני מספקת תזכורת ברורה לכך.
ההכנסות של אל על ברבעון ירדו בכ-7.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-776.6 מיליון דולר. בשורת הרווח הפגיעה הייתה משמעותית יותר - נפילה של 55% ל-65.9 מיליון דולר בהשוואה ל-147.4 מיליון דולר.
אל על ציינה כי השבתת שדה התעופה השפיעה על ההכנסות בכ-100 מיליון דולר, ובכך גם על שורות הרווח.
עם זאת, אל על ציינה כי בתחילת חודש יולי, חזרה החברה לפעילות מלאה בשיא חופשת הקיץ עם המשך ביקושים גבוהים לטיסות החברה. מכירות החברה בחודשים יולי-אוגוסט חזרו לשגרה שלפני המבצע ואף גדלו.
"אנו ממשיכים ליישם בעקביות את התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלנו, גם לנוכח האתגרים שעומדים בפנינו במציאות הבטחונית המשתנה בכלל ובתקופת המלחמה עם איראן בפרט", מסרה מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה. "ברבעון זה קלטנו לצי החברה את מטוס הדרימליינר ה-17 והחזרנו לשירות מטוס 777, שהגדילו את היצע המושבים. אנו ממשיכים במימוש תוכנית ההצטיידות, זאת לצד המשך שדרוג הצי הקיים של מטוסי ה-777. במהלך 2026, אנו צפויים להכניס לשורות החברה שני מטוסי 737 ולהחזיר לפעילות את מטוס ה-777 השישי והאחרון מאז הקורונה.
הפעילות התעופתית של החברה נוהלה בתקופה המורכבת הזו באופן קפדני ואחראי, תוך הקפדה על המשכיות עסקית ורציפות תפעולית לצד שימת דגש משמעותי על הבטיחות ועל ביטחון הצוותים והנוסעים. לצד זאת, אנו בשיאה של תקופה עמוסה ומלאה פעילות, וממשיכים לפעול מתוך אמונה בחוסנה של אל על וביכולתה להמשיך ולהוביל את ענף התעופה הישראלי קדימה עוד שנים רבות".
"מתחילת הרבעון ועד לחודש יוני ראינו את המשך המגמה החיובית בתוצאות החברה כאשר שיעור התפוסה הגיע לכ-93%", מסר סמנכ"ל הכספים באל על, ינקלה שחר. "באפריל ובמאי, החברה המשיכה במגמת הצמיחה והגדילה את פעילותה בכ-14%. בשל השפעות המלחמה ומבצע "עם כלביא" אשר הביאו לסגירת השמיים ולהפסקת הפעילות הסדירה, התוצאות התפעוליות ברבעון הושפעו לשלילה. החברה מעריכה את הפגיעה ברווחיות כתוצאה מהמבצע בכ-100 מיליון דולר.
סיימנו את הרבעון עם רווח נקי של כ-66 מיליון דולר. בתחילת יולי חזרנו לפעילות מלאה ואף הגדלנו את היצע המושבים בכ-8% ביחס ליולי אשתקד, ברבעון השלישי כולו צפוי גידול בהיצע המושבים ביחס לרבעון מקביל אשתקד, כמו כן אנו מעריכים כי הביקושים הגבוהים לטיסות הקבוצה, לצד הגידול בקיבולת והאיתנות הפיננסית שלנו, בשילוב בסיס ההון המוצק והרווחיות, יתמכו בהמשך צמיחת החברה בעתיד ובהמשך מימוש התוכנית האסטרטגית".
כזכור, בן טל גננסיה הודיעה לאחרונה על כוונתה לפרוש מהחברה אחרי 3 שנים בהן היא כיהנה כמנכ"לית החברה.
לצד זאת, אל על ציינה כי שיעור התפוסה ברבעון עמד על כ-92.5%, כמעט זהה לרבעון המקביל, כשההכנסה למושב משוקלל קילומטר (RASK) ירדה ב-1.7%.
במהלך הרבעון אל על ייצרה תזקים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 351.3 מיליון דולר בהשוואה ל-395.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, כשהתזרים לאחר שירות החוב עמד על 69.2 מיליון דולר לעומת 166.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.
עוד ב-
החוב ברוטו נכון לסוף הרבעון עמד על 1.39 מיליארד דולר לעומת 1.52 מיליארד דולר בתחילת השנה, אך בהתחשב במזומנים ושווי מזומנים של החברה שעמדו על 1.89 מיליארד דולר, לחברה היה עודף נטו של כ-496.1 מיליון דולר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.בטח מרוויחים רק שחברות אחרות לא באותאני 09/2025/01הגב לתגובה זו0 0מנצלים אותנוסגור



