השוק

למונייד הישראלית ממריאה ביומה הראשון בוול סטריט ומכפילה את שוויה

חברת הביטוח הדיגיטלי סיימה את ההנפקה שלה במחיר של 29 דולר למניה, המשקף שווי של 1.6 מיליארד דולר. כעת, כשהחל המסחר בה בבורסת ניו יורק מחיר המניה מטפס בחדות ל-60 דולר

איתי פת-יה | 
למונייד (צילום פייסבוק/Lemonade)
בדקה ה-90 לפני שיצאה לדרך הנפקתה בוול סטריט, למונייד העלתה את טווח מחיר המנייה שלה – והצליחה. חברת הביטוח הדיגיטלית סיימה את ההנפקה במחיר של 29 דולר למניה שמשקף לה שווי של 1.6 מיליארד דולר. כעת, ביום המסחר הראשון שלה בבורסת ניו יורק היא רושמת זינוק פנומנלי של 100% נוספים, כשמחיר המניה שלה נע סביב 60 דולר. 
טווח המחירים לפיו יצאו בלמונייד להנפקה היה – 26-28 דולר, זאת אחרי שהעלו אותו מ-23-26 דולר. בלמונייד הנפיקו 20% מהחברה, שהם 11 מיליון מניות, כשבכך גייסו לקופתם 319 מיליון דולר. במידה והחתמים גולדמן זאקס, מורגן סטנלי ואלן ישתמשו עד סוף החודש באופציה שניתנה להם לרכוש עד 2% מהחברה הסכום שיגויס אף יגדל עוד יותר.
המייסדים שי וינינגר ודניאל שרייבר יחזיקו כל אחד ב-7.2% ו-6.4% מהחברה בהתאמה וסופטבנק, בעלת המניות הגדולה ביותר בלמונייד תישאר עם 21.8%. הקרנות השותפות סקויה ואלף יחזיקו ב-8.3%, ג'נרל קטליסט ב–5.9% ו–XL אינובייט ב–4.2%.
 
קראו עוד ב-ice
החברה, שקמה ב-2015 משווקת ביטוח דירה (מבנה ותכולה) באינטרנט באמצעות מערכת מבוססת בינה מלאכותית, המעריכה את הסיכון בביטוח ואת הרווח הצפוי מהמבוטחים. כיוון שרוב הטיפול בתביעות מתבצע באופן דיגיטלי, הדבר מצמצם את הצורך בעובדים וכן בהוצאות שכר – מה שמתגלגל למחירי הפוליסות הנמוכים יחסית. 

עד ההנפקה גייס למונייד בסבבי הגיוס הקודמים שלה סכום מצטבר של 480 מיליון דולר. בזה האחרון מניית החברה עמדה על 42 דולר, מחיר ששיקף לה שווי של למעלה מ-2 מיליארד דולר.
את הרבעון הראשון של 2020 סגרה למונייד עם הכנסות של 26 מיליון דולר, אחרי שב-2019 הכניסה 67 מיליון דולר – פי שלוש מההכנסות שנה קודם לכן. למרות הצמיחה המהירה, למונייד עדיין הפסדית, כשסך ההפסדים מהקמתה נאמד בכרבע מיליארד דולר. אחת הביקורות שעלו עם פרסום התשקיף לקראת ההנפקה היא התלות של החברה בנאמנות הלקוחות, שעשויים להפסיק את השימוש בשירותיה עוד לפני שתכוסה ההשקעה בהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה