השוק

הבעלות עלתה יותר מדי? פתאל תמכור מלון ב-230 מיליון שקל ותכנס כשוכרת

החברה דיווחה על מכירת מלון לאונארדו רויאל בברלין ועל מו"מ למכירת שני בתי מלון נוספים באירופה. סמנכ"ל הכספים: "הרשת אינה מאוהבת בנכסיה ותעשה כל שיידרש כדי לעבור את התקופה הנוכחית שנכפתה עליה"

איתי פת-יה | 
דוד פתאל (צילום יחסי ציבור)
פתאל מוכרת מלון שלה באירופה ומעמידה למכירה שניים נוספים ביבשת. פתאל נכסים (אירופה), החברה הבת של פתאל החזקות, דיווחה הבוקר (חמישי) לבורסה כי חתמה על עסקה למכירת מלון לאונארדו רויאל בברלין עבור כ-57.4 מיליון אירו (כ-230 מיליון שקל). המכירה צפויה להניב לחברה תזרים נטו של 19 מיליון אירו (76 מיליון שקל).
מדובר בעסקת מכירה והשכרה מחדש, כשפתאל תשלם במשך 25 שנה לרוכשים דמי שכירות בגובה משתנה. כך, סוכם כי עד סוף 2020 לא תשלם החברה כלל דמי שכירות, ב-2021 אלה יעמדו על 60% מהרווח התפעולי הנקי, ב-2022 מדובר על 2.9 מיליון אירו או 24% מהכנסות המלון – לפי הנתון הגבוה מבין השניים וב-2023 תשלם 3 מיליון אירו או 24% מההכנסות, גם כן לפי הגבוה מביניהם.
לצד העדכון על עסקה זו, בפתאל נכסים דיווחו כי הם מנהלים מו"מ למכירה של 2 מלונות נוספים באירופה, גם כן במתכונת של מכירה והשכרה מחדש: מלון לאונארדו שבמזרח מינכן ומלון לאונרדו רויאל דן בהאג.
"לאונרדו רויאל ברלין הוא אחד מבתי המלון הראשונים שרכשה החברה באירופה והוא נמצא באחד המיקומים האטרקטיביים בעיר. אני מציין זאת על מנת להבהיר, שהרשת אינה מאוהבת בנכסים שלה ותעשה כל שיידרש על מנת לעבור את התקופה הנוכחית שנכפתה עליה ועל עובדיה", מסר שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים.
"מכירת בית המלון תיצור לנו תזרים נוסף של כ-76 מיליון שקל והינה חלק מתכניתנו האסטרטגית להגדלת הנזילות של הקבוצה. המכירה מתווספת לפעולות נוספות לצמצום ההוצאות וגידול התזרים של החברה ורק בשבוע שעבר סיימנו בהצלחה הנפקת זכויות בהיקף של כ- 99 מיליון שקל המשקפת הבעת אמון מצד המשקיעים ביחס לעוצמתה של הרשת וליכולתה לצלוח את משבר הקורונה. בנוסף, פתאל נכסים (אירופה) בוחנת גיוס חוב באמצעות סדרה חדשה עם שעבודים מדרגה ראשונה לנכסים איכותיים של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה