השוק

משרד האוצר: הקלות המס לעסקים יורחבו לכלל ענפי המשק

השר ישראל כ"ץ הודיע על הרחבת הפחת המואץ, הטבת מס שתאפשר לעסקים הכרה מהירה יותר במסים עבור השקעות מסוימות, כך שמעתה תכלול את ענפי המסחר והשירותים. תקופת הזכאות תקוצר עד סוף יוני 2021
מערכת ice | 
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ישראל כץ)
שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע על הרחבת הפחת המואץ - הטבת מס שתאפשר לעסקים הכרה מהירה יותר במסים עבור השקעות במכונות, ציוד תעשייתי קבוע ועוד - לכלל ענפי המשק, כך שיכללו בין היתר את ענפי המסחר והשירותים. כמו כן, קוצרה תקופת הזכאות עד לסוף יוני 2021, על מנת לשמור על מסגרת התקציב שהוקצתה עבור הפחת המואץ, כך לפי הודעת משרד האוצר.
לפי ההודעה, ההחלטה מגיעה בהמשך להערות הציבור שהתקבלו, בקשות שהעלתה ועדת הכספים והמלצת גורמי המקצוע במשרד האוצר וברשות המסים. במסגרת הוראת שעה ייקבע כי מכונות וציוד המשמשים לפעילות בענפי המשק השונים יהיו זכאים לקבל פחת בשיעור כפול משיעור הפחת לו היו זכאים בגין נכסים אלו, במידה שסך כל הפחת לא יעלה על מחירו המקורי ובהתאם לתנאים שנקבעו בהוראת השעה.
לפני כחודש, נוכח הפעילות החלקית של המשק בשל הגבלות הקורונה והצפי לגירעון של כ-7% עד לסוף השנה, הודיע כ"ץ על קידום הפחת המואץ בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. השר הסביר אז שהוראת השעה תחול על נכסים שיירכשו בין ה-1 בספטמבר ועד ה-30 בנובמבר בשנת 2021, כשהמימון הוא מתוך מסגרת תקציב הקורונה.
לאחר ההחלטה, השר כ״ץ מסר: "החלטתי על צעד זה בהתאם להמלצות ולדיונים שקיימתי עם גורמי המקצוע במשרד האוצר ועם נציגי המגזר העסקי וזאת כצעד משלים לצעדים שננקטו עד כה בכדי לסייע לעסקים ובכדי לעודד השקעות ולהאיץ את המשק. עלינו לסייע לעסקים בכדי לאפשר להם לחזור למסלול של צמיחה ותעסוקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה