השוק

הרשות לניירות ערך דרשה ממגדל הבהרה בנוגע לחקירת רשות שוק ההון בעניינה

הצרות במגדל ממשיכות: הרשות לניירות ערך דרשה מהחברה דיווח על החקירה שרשות ההון עורכת כנגדה "לאור חשש אפשרי להפרה של הוראות החוק"; החקירה החלה על רקע עימות בהנהלת מגדל

ניר קומם | 
שלמה אליהו, ניר גלעד (צילום יחצ סיון פרג)
רשות ניירות ערך דרשה מחברת מגדל לפרסם הבהרה לציבור בעניין חקירת רשות שוק ההון שמתנהלת נגדה. החקירה נפתחה בעקבות סכסוך בהנהלת החברה: בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, ביקש להדיח את יו"ר החברה, ניר גלעד, בחשש שישתלט על החברה. הממונה על רשות שוק ההון עצר את המהלך, והמאבק נמשך עד היום.
גם כנגד בעל השליטה מתנהל תהליך – יו"ר רשות שוק ההון, משה ברקת, דרש מאליהו, אשר מכהן כדירקטור בחברת הבת, מגדל ביטוח, וכן כיו"ר מגדל החזקות, לבחור בין השניים כדי למנוע ריכוזיות יתרה וניגודי אינטרס. אליהו, כאמור, סירב להתפנות מאחת המשרות.
החברה דיווחה היום לרשות לניירות ערך על הנעשה בחקירה: בדיווח נכתב כי רשות שוק ההון מנהלת מעקב אחר הנעשה בחברה כבר מדצמבר 2018, במסגרתו העבירה מגדל לרשות שוק ההון מידע ומסמכים הנוגעים לחברה, לרבות פרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון ותכתובות דואר אלקטרוני. כמו כן, במהלך החקירה הוזמנו נושאי משרה שונים בחברה לריאיונות ושיחות תשאול עם נציגי הרשות, "זאת לאור חשש אפשרי להפרה של הוראות החוק".
בהבהרה שהוציאה מגדל לרשות לניירות ערך, הבהירה הראשונה במפורש כי נכון למועד זה, היא "לא קיבלה כל הודעה ביחס לבירור שהרשות מבצעת כמפורט לעיל והאם נבדקים עניינים מעבר לעניינים שצוינו במכתב הממונה".
מאז שרכש אליהו את מגדל ב-2012 בשווי של כ-5 מיליארד דולר, צנח שווי החברה ל-2.6 בלבד. כך, הפכה מגדל לחברת הביטוח הרביעית בגודלה בענף.
כעת, עומד אתגר לא קל לרשות שוק ההון מול מגדל. עם סיום החקירה תיאלץ הרשות לקבוע את זהות בעלי התפקידים בחברה, עד כדי הדחת דירקטורים. במכתב שהוציא הממונה ברקת, ציין כי קיים חשש שדירקטורים מסוימים הפרו חובת אמונים בכך שפעלו לכאורה לגרום להדחת היו"ר ניר גלעד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה