השוק

סוף עידן: אינטל מכרה את חטיבת שבבי הזיכרון שלה בכ-9 מיליארד דולר

ענקית המחשוב השלימה את העסקה עם חברת הטכנולוגיה הקוריאנית SK Hynix. אינטל שמחה להיפרד מהתחום, שהפך למשני בפעילותה באמצע שנות ה-80, כשפנתה לייצור מעבדים למחשבים אישיים
רועי בהריר-פרל | 
אינטל (צילום freepik, יחצ)
לאחר שפיזרה לא מעט רמזים על כך בחודשים האחרונים, החליטה ענקית המחשוב אינטל להיפרד מהתחום שבו החלה את דרכה אי שם בשנת 1968 - ייצור שבבי זיכרון - ולמכור את החטיבה העוסקת בכך לחברת הטכנולוגיה הקוריאנית SK Hynix תמורת כ-9 מיליארד דולר. זאת, נוכח הירידה המתמדת במחירי השבבים בשנים האחרונות והקושי של אינטל להתמודד מול המתחרות בשוק צפוף זה.
העסקה בין שתי החברות נחתמה השבוע לאחר מגעים שהתקיימו במשך כמה ימים ורוב פרטיה, נכון לרגע כתיבת שורות אלה, לוטים בערפל. עדיין לא ברור, למשל, האם החברה הקוריאנית רוכשת את כל חטיבת שבבי הזיכרון של אנטל, על כוח האדם שלה, או שמא רק את הטכנולוגיה של ייצור השבבים. 
מדובר בחטיבה המייצרת שבבים מסוג flash NAND, שאינטל, כאמור, מתקשה להרוויח מהם, כפי שהודה בחודש מרץ האחרון גם ג'ורג' דייויס, סמנכ"ל הכספים שלה. אף על פי שעדיין נותרו לא מעט שווקי יעד למוצר, אינטל הגדולה פשוט לא הצליחה לעמוד ברמות המחירים שהציבו מתחרותיה הקטנות יותר, בעיקר מתעשיית הטכנולוגיה היפנית, והאמת היא שבשנים האחרונות היא גם לא ממש ניסתה.
מאז אמצע שנות ה-80 אינטל עוסקת בעיקר בתחום המעבדים למחשבים אישיים, שם היא עדיין שחקנית מובילה. נכון לעכשיו, המנייה של אינטל מגיבה באופן חיובי למכירת חטיבת שבבי הזיכרון לחברה הקוריאנית. זמן קצר לאחר הדיווח הראשוני, היא צמחה בכ-3% וכעת, לאחר התייצבות, ערכה עומד על 54.58 דולר - כ-1% יותר מערכה לפני הדיווח.
תגיות אינטל | שבבים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה