השוק

אנרג'יאן ישראל נקנסה ב-878 אלף שקל, הפרה תנאים בהיתר הזרמת שפכים לים

המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת אנרג'יאן ישראל עיצום כספי בגין הפרת התנאים הקובעים את כמות והרכב השפכים המותרים להזרמה לים, וכן בגין הפרת חובת הדיווח ההזרמה לים שעלולה לפגוע בבעלי חיים ימיים
יהודה לוינגר | 
אנרגיאן (צילום יחצ)
המשרד להגנת הסביבה הטיל הבוקר (ראשון) קנס בסך 878 אלף שקל על חברת אנרג'יאן ישראל בעקבות הפרת תנאים בהיתר הזרמה לים. הקנס הגיע על פעולה של אוניית הקידוח 'סטנה' אשר קדחה את שדה כריש בסוף שנת 2019. שדה כריש נמצא במרחק של כ-90 ק"מ מערבית למפרץ חיפה ובעומק של 1,700 מטר.
ברקע הדברים: בשנת 2019 ניתן לחברה היתר להזרמת שפכים מקידוחים לים. תנאי ההיתר מחייבים, בין היתר, דיווח מיידי למפקח היחידה הימית ולמוקד המשרד להגנת הסביבה, על כל תקלה, חריגה וזיהום או חשש לזיהום במי הים. בנוסף, על-פי תנאי ההיתר, הזרמת מי שטיפת ציוד צמנט המיועד לאיטום הקידוח לים, תיעשה בהתאם להנחיות היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד בטרם תחילת הזרמה.
ואולם, ב-21 בספטמבר 2019 העבירה החברה דיווח על ביצוע פעולה המפרה את ההנחיות שנמסרו לה, כאשר ביצעה שטיפת ציוד והזרמה לים ללא תיעוד, כנדרש ממנה בהיתר. ההזרמה בוצעה בניגוד להנחיות ותוך הפרת ההיתר. על התקלה דיווחה יממה לאחר ביצוע ההפרה, ובכך אף הפרה החברה את תנאי ההיתר המחייב אותה לדווח טלפונית על כל חריגה או חשש לחריגה מתנאי היתר.
על פי הודעת המשרד להגנת הסביבה, הזרמה של שטיפות צמנט לים עלולה לגרום לפגיעה בבעלי חיים ימיים, כמו דגי סחוס, כרישים, חתולי ים ואחרים ולכן יש לה פוטנציאל לפגיעה בסביבה הימית. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה