השוק

כלכלת בחירות? הממשלה אישרה את תכנית המענקים החדשה

תכנית "מבלימה לצמיחה" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ אושרה היום על ידי הממשלה. התכנית כוללת סיוע לעסקים קטנים באמצעות מענקים מיוחדים והקלות בארנונה. אורן חזן מגיב לנתניהו: "תכל'ס מקצוען"
 
ארנולד נטייב | 
בנימין נתניהו (צילום מסך ערוץ הכנסת)
הממשלה אישרה היום (שני) את תכנית "מבלימה לצמיחה" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. עיקרי התכנית כוללת סיוע לעסקים קטנים באמצעות מענקים מיוחדים והקלות בארנונה. אורן חזן לא יכל שלא להתייחס למהלך של נתניהו ומרמז כי המענקים נועדו לצורך הבחירות בלבד.
מעיקרי התכנית עולה כי, רף הזכאות המקל למענקי הסיוע לעסקים בדבר הוצאות קבועות  כפי שנקבע לחודשים נוב'-דצמ' 2020, יוארך גם לתקופת הזכאות ינואר-פברואר 2021. כמו כן נקבע כי בסמכות שר האוצר להאריך הרחבה זו לשאר תקופות הזכאות. בנוסף, יינתנו מענקי סיוע בהתאם לפגיעה שהעסק חווה, כאשר תנאי הכרחי הוא שמחזור העסקים נא בין 18 אלף ל-300 אלף בשנת 2019 ו-ירידה של לפחות 25% במחזור של העסק החל מחודש מרץ 2020.
פגיעה של 25%-40% במחזור העסקים תעניק מענק בגובה של 3 אלף, פגיעה בגובה של 40%-60% במחזור העסקים תעמיד מענק בגובה של 5 אלף ופגיעה של 60% ומעלה תספק מענק של 9 אלף שקל.
עוד עולה כי שר הפנים אריה דרעי, יתקן תקנות שבמסגרתן יינתן החזר הוצאות ארנונה גם לעסקים שנפגעו במעל 400 מיליון שקל והזכאות תיקבע בהתאם לרף הזכאות שייקבע לעסקים במחזורים של בין 200 ל-400 מיליון שקל ביחס לחודשים המקבילים בשנת 2019.
אורן חזן שהודיע כי הוא צפוי להתמודד גם כן בבחירות הקרובות כתב: "הדרך של נתניהו לניצחון הבחירות ב-3 שלבים ובונוס לצד מבצע החיסונים: הסכם שלום עם סעודיה בימים הקרובים, פעולה צבאית הקשורה לאיראן/ נסראללה שתשאיר חותם, מיליארדים שיחולקו במענקים לשכירים. הבונוס - חיבוק חזק וחם לחברה הערבית. להערכתי שווה לפחות 4 מנדטים. תכל'ס מקצוען".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים. זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר".
שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "דרוש סיוע נוסף כדי לאפשר לעסקים לעבור את התהליך שבין החיסונים  לבין סיום הסגרים שאולי עוד נידרש להם. אנחנו נמצאים באותה ישורת שבאה לסייע כדי להוציא את המשק הישראלי לפתיחה מלאה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה