השוק

בנק ישראל: ירידה בכמות הצ'קים החוזרים בשל היעדר כיסוי

בבנק ישראל מייחסים את הירידה במספר הצ'קים החוזרים לזהירות הגדולה של העסקים לפני שהם מקבלים צ'קים מלקוחות. לאורך משבר הקורונה חלה ירידה בהיקף הסליקה של עד 35%
ניצן כהן | 
אמיר ירון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בנק ישראל - קריירה)
בנק ישראל מפרסם היום (רביעי) כי נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הצ'קים החוזרים בשל "אין כיסוי". בבנק ישראל מציינים כי בתחילת משבר הקורונה היגיע שיעור הצ'קים החוזרים בשל א.כ.מ ל-2.5% (מסך כל הצ'קים שנסלקו) לרמה נמוכה מ-1% כיום.
בבנק ישראל מציינים עוד כי בתקופה האחרונה נרשמה ירידה בהיקף הצ'קים הנסלקים מה שלטענתם מעיד על זהירות גדולה יותר של בעלי עסקים בקבלת צ'קים מלקוחות מה שמפחית את השימוש בהם וכפועל יוצא גם את היקף הצ'קים החוזרים.
יש לציין כי משבר הקורונה הביא לעלייה ברכישות באמצעים מרוחקים כמו טלפון ואינטרנט מה שהביא לעלייה בשימוש בכרטיסי אשראי שניתן לשלם באמצעותם מרחוק וכשרכישות מתבצעות מעסקים קטנים הרי שניתן לשלם באמצעות האפליקציות כמו ביט, פיי של לאומי ופייבוקס של דיסקונט.
עוד כותבים בבנק ישראל ששיעור הצ'קים שבוטלו על ידי המשלם גדל באופן משמעותי בתחילת המשבר (בשיא עמד על 2.3% מסך השיקים שהוצגו), בעיקר בעקבות ביטולי עסקאות וחוסר הוודאות ששרר במשק. שיעור זה הלך והתמתן לאורך הזמן, וחזר לרמות דומות לשגרה (היום מדובר על ממוצע של 0.4%.
הנתונים מלמדים עוד שהציבור הפחית את השימוש בשיקים לאורך המשבר, הירידה בהיקף הסליקה נעה בין 25% ל – 35%. "ירידה זו נובעת בחלקה ככל הנראה מזהירות רבה יותר של מקבלי תשלומים בעסקאות עם שיקים, ובדיקות אמינות קפדניות יותר, מה שיכול להסביר חלק מן הירידה בשיעור השיקים ללא כיסוי לאורך התקופה" כותבים בבנק ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה