השוק

רובין הוד עוררה את זעם המשקיעים לאחר שמכרה את מניות גיימסטופ שברשותם

פלטפורמת המסחר הפופולארית שהפכה להצלחה ענקית במהלך משבר הקורונה בארה"ב, מכרה מניות של משתמשים ברשת המשחקים גיימסטופ? מניית הרשת זינקה בעשרות אחוזים והגיעה לשווי של למעלה מ-200 דולר
ארנולד נטייב |  1
Robinhood (צילום טוויטר)
רובין הוד, אחת מפלטפורמות המסחר הידועות בעולם בדרך לקריסה? החברה מכרה את המניות של המשקיעים ברשת המשחקים גיימסטופ, לאחר שזו זינקה בעשרות אחוזים וספגה ביקורות מצד סוחרים מכל העולם. גם מייסד טסלה, אילון מאסק הצטרף לזעם כשהגיב בפוסט חריף בטוויטר. 
גיימסטופ (GameStop) היא רשת של חנויות משחקי מחשב וטכנולוגיה שפרוסות ברחבי ארצות הברית. בעקבות משבר הקורונה החברה חווה את אחד המשברים הגדולים מאז הקמתה, ומניות החברה צנחו לכ-17 דולר בלבד. משקיעים רבים ניצלו את ההזדמנות, כדי לבצע השקעת שורט, זו שיטה לעשיית רווחים כשערכו של נכס בסיס סחיר בשוק ההון נמצא בירידה. בשיטה זו נמכרים ניירות ערך או כספים שאינם בבעלות המוכר במטרה לגריפת רווחים במועד מאוחר יותר, אם ערכם אכן ירד. הנהירה של המשקיעים הזניקה את מניות החברה ללמעלה מ-200 דולר, לאחר שגם אילון מאסק הצטרף לחגיגה בחשבון הטוויטר שלו. 
יחד עם זאת, לא הכל ורוד: על פי הדיווחים מצד משתמשי פלטפורמת הסחר רובין הוד עולה כי החברה מכרה את המניות של גיימסטופ שברשותם, כאמור לאחר שזו זינקה, בעקבות: ״רמת סיכון גבוה ולא הגיונית״. המנכ''ל, ולד טנב אמר: "המהלך הוא לטובת החברה ומיליוני המשתמשים בה". העליה בהשקעות שורטינג ככל הנראה נובעת בעקבות הצמיחה בביקוש לנושא בקרב הצעירים ברשתות החברתיות. פורומים בנושא הוקמו באתר רדיט ובענקית הטכנולוגיה פייסבוק, שחסמה לאחרונה קבוצה עם למעלה מ-150 אלף חברים שמעודדת השקעות שורטינג. 
האפליקציה מאפשרת לכל אחד לסחור בשוק ההון האמריקאי, מהטלפון הנייד, בקלות ובסכומים נמוכים, ומבלי לשלם עמלות קנייה ומכירה. בספטמבר, החברה הודיעה כי גייסה 460 מיליון דולר בסבב גיוס הון פרטי לפי שווי של 11.7 מיליארד דולר, לאחר שביולי גייסה כ-600 מיליון דולר לפי שווי של 8.6 מיליארד דולר.
 
מייסד טסלה, אילון מאסק כתב בתסכול רב: "אתה לא יכול למכור בתים שלא בבעלותך,
אתה לא יכול למכור מכוניות שלא בבעלותך, אבל אתה יכול למכור מניות שלא בבעלותך? שורטינג היא הונאה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנוכל מאסק
    דור 01/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיוני שמי שרוכב ומתגלגל על בועה לא מחבב במיוחד אנשים שמסתובבים עם סיכות הרי אם החברה באמת שווה את המחיר שלה אז מה הבעיה שימכרו בחסר, במצב כזה הם רק יפסידו לאורך זמן.
    סגור