השוק

לקראת חתימה: הסכם אפל-יונדאי נכנס לישורת האחרונה, מניית אפל מזנקת

אפל קרובה לחתימה על החוזה עם חברת יונדאי-קיה, ליצירת רכב אוטונומי ממותג אפל במפעלי קיה בארצות הברית. בעקבות ההודעה מניית אפל עלתה ביותר משני אחוזים
ארנולד נטייב | 
אפל (צילום Magma Images)
לאחר שנים של ספקולציות, אפל קרובה מתמיד לכניסה לשוק הרכבים: על פי הדיווח ב-CNBC, אפל קרובה לחתימה על החוזה עם חברת יונדאי-קיה, ותייצר רכב אוטונומי ממותג אפל, במפעליה קיה בג'ורג'יה.  בעקבות ההודעה מניית אפל עלתה ביותר משני אחוזים.
לרכב החדש אין עדיין שם ממותג, וגורמים המעורבים בנושא מכנים אותו: "מכונית אפל", כיוון שתוכננה על ידי צוות מיוחד שהחברה הקימה. הרכב צפוי להיות מושק לראשונה בשנת 2024, אך התאריך יכול עוד להשתנות. 
יחד עם זאת, טרם הושג הסכם בין שתי החברות, אך המשא ומתן הואץ לאחרונה. בנוסף, הם מדגישים כי אפל עשויה בסופו של דבר להחליט לשתף פעולה עם יצרנית רכב אחרת או עם כבר יצרניות בו זמנית. 
השאלה המתבקשת היא, אם ההסכם יושלם בסופו של דבר - מודע אפל פנתה דווקא לענקית הרכבים הקוריאנית? ומדוע יונדאי תסכים לייצר עבור אפל את מותג הרכבים שלה במקום לדאוג לרכבים אוטונומים ממותגי יונדאי - קיה? 
בשבוע שעבר דיווחנו כי בכירים בענקית הרכבים הדרום קוריאנית יונדאי חוששים בעקבות שיתוף הפעולה הצפוי עם חברת הטכנולוגיה אפל. בחברה חוששים שאפל ינצלו את מפעלי החברה ובכלים שיונדאי תעניק להם, בכדי לייצר קו רכבים תחת המותג אפל לטווח ארוך, דבר שעשוי למנוע מיונדאי להתפתח בשוק הרכבים האוטונומיים באופן עצמאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה