השוק

מאסק רכש 1.5 מיליארד דולר במטבע הדיגיטלי, הביטקוין מזנק לשיא של כל הזמנים

חברת טסלה הודיעה כי תרכוש ביטקוין בשווי של 1.5 מיליארד דולר. המטבע הפופולרי נסחר בסכום שיא של מעל 43 אלף דולר למטבע. בנוסף, החברה אמרה כי בעתיד הקרוב יהיה ניתן לרכוש רכבים באמצעות מטבעות דיגיטלים
ארנולד נטייב | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pixabay)
חברת טסלה שבבעלותו של המיליארדר, אילון מאסק הודיעה היום (שני), כי תרכוש ביטקוין בשווי של 1.5 מיליארד דולר. ההחלטה אושרה על ידי ועדת הביקורת של דירקטוריון טסלה. גורמים בטסלה אמרו כי על פי המדיניות החדשה, החברה עשויה לרכוש ולהחזיק נכסים דיגיטליים מעת לעת או לטווח ארוך.
המטבע הדיגיטלי נסחר כעת בשווי של 43,533.71 דולר, סכום שיא עבורו. בתקופה האחרונה המטבע חווה אי יציבות, כאשר כל תגובה של מייסד טסלה, אילון מאסק יכולה לשנות משמעותית את שוויו. כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה מאסק מקפיץ את שווי המטבע, כאשר לפני שבועיים מאסק הקפיץ את שער הביטקוין בלמעלה מ-5,000 דולר בכמה דקות, לאחר ששינה את הביו שלו בטוויטר ל: ״ביטקוין״.
החברה אמרה כי בעתיד הקרוב תתאפשר רכישת רכבים מהחברה באמצעות המטבע הדיגיטלי. יחד עם זאת, הסכום יהיה מוגבל. הנכסים הדיגיטליים היו ועשויים להמשיך להיות לא יציבים, בעקבות הסיכונים ואי וודאות בתחום המטבעות הדיגיטליים.
שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama אמר: ״אילון מאסק מוכיח שהוא לא רק האיש הכי עשיר בעולם, אלא גם האיש הכי חכם בעולם. אחרי שירדה לעומק הנושא, טסלה הבינה את הסיכון בהיצמדות לדולר. הביטקוין הוא כלי הגידור מספר אחד כיום בעולם, חברות נוספות יצטרפו בעקבות טסלה. כל מנכ״ל בעולם צריך היום לשאול את עצמו האם הוא יכול להרשות לעצמו אפס חשיפה לביטקוין. בעיניים שלי זה לא פחות מחוסר אחראיות, גם ברמה האישית, גם ברמת החברה וגם ברמת המדינה. ביטקוין הפך היום דה-פקטו לכלי לגיטימי לשמירת ערך והוא בדרך לעקוף את הזהב בשווי שוק" (זהב מוערך בכ $10T, ביטקוין רק ב $0.75T ).
שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX מדגיש: "ראלי הביטקוין יימשך. כניסה של משקיעים מוסדיים וחברות ציבוריות כגון טסלה ומיקרוסטרטג'י, במקביל לאימוץ טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויישומיה ע"י רגולטורים מובילים בעולם (רשות ניירות הערך האמריקאית SEC), מחזקת את ההוכחה, פעם אחר פעם, כי הביטקוין והבלוקצ'יין כאן בשביל להישאר. כל אלו מוסיפים לבניית האמון בקרב המשקיעים הפרטיים והמוסדיים. להערכתינו, ערך הביטקוין צפוי להמשיך לשבור שיאים  וזאת כמובן תוך שינויים ולעיתים ירידות, שיכול להיות חדות.
יובל רואש, מנכ״ל ביטס אוף גולד: ״ביטקוין שובר את שיא כל הזמנים במחיר בעקבות הידיעה שTesla קנתה בינואר האחרון סכום של 1.5 מיליארד דולר בביטקוין. זה לא צריך להפתיע מאוד, אילון מאסק הוא אוהד ביטקוין כבר תקופה ארוכה, ולאחרונה גם תמך בחצי הלצה במטבע ״פארודי״ בשם Doge והקפיץ את שוויו במאות אחוזים".
"מעבר לתמיכתו הפומבית, בהשקעתו זו, זוהי אסטרטגיה מוקפדת והמשך קו ישיר של חברות נוספות שהשקיעו בביטקוין ככלי גידור להונם כמו Microstrategy, Square שהן לבדן הכניסו מיליארדי דולרים. עם כניסת טסלה למשוואה, אנו עדים למול עינינו לשינוי תפיסה בעולם הפיננסי, דבר שצפו בעולם הביטקוין, וצפויים לראות יותר ויותר גופים מוסדיים, ציבוריים ופרטיים, מבססים את תיק ההשקעות שלהם על הביטקוין ומטבעות וירטואליים נוספים ככלי גידור נוסף להונם".
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "רכישת ביטקוין בשווי מיליארד וחצי דולר היא עניין משמעותי אבל מה שבאמת מעניין היא העובדה שטסלה תאשר שימוש בביטקוין כאמצעי תשלום. ההחלטה הזו מהווה צעד נוסף בדרך להפיכת המטבע למטבע לכל דבר ועניין. במיוחד כאשר זה מגיע מחברה שהחדשנות נמצאת בDNA שלה, כך שלא מדובר כאן בגימיק שיופסק לאחר זמן קצר. הסיבה שזה קורה דווקא עכשיו, היא שהשוק לא היה בשל עד כה, ואילו כעת לשוק יש את היכולת לקיים כלכלה שבה אנשים משלמים בביטקוין".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה