השוק

האצה נגיפית: משמעות הפגיעה בעולם המוטורי

מגפת הקורונה - חשבתם שרק לכם היא שינתה את החיים מקצה לקצה? האימפקט על עולם הרכב היה משמעותי לא פחות וגלים ממנו עדיין מורגשים. אריאל אלסיבוני, עורך מדור הרכב של ישראל היום מסביר
מערכת ice |  2
רכבים (צילום שרון טל)
קורונה, חתיכת מכה אה? הילדים בבית, העבודה תקועה, העתיד מעורפל והבית מלא בסטוקים של ניירות טואלט. תקופה מאתגרת לכל אדם באשר הוא. ההשפעה של הנגיף הזה לא פסחה מן הסתם על עולם הרכב. וכאן מדובר בכאב ראש גדול יותר מילדים וחשבון בנק פורצי מסגרות.
קחו שתי השפעות ברורות מאוד, מתוך רבות אחרות, על עולם הרכב, שיצר הנגיף הזה ומשפיעות עליו עד היום. הראשונה דווקא חיובית למדי. היא האיצה את יעילות השירות והטיפול של כל היבואנים בארץ והפכה אותם לזמינים יותר עבורנו. למעשה כל ארגון כזה, מצא את עצמו בוקר אחד מול מציאות חדשה, כזו שמגבילה את היכולת לתקשר פנים אל פנים. מנגנוני ענק שנסמכו על 'לחצנו ידיים – שתינו לחיים' לא יכלו לבצע את עסקאות המכירה שהן הבסיס לקיומם. מה עושים? אתרים, הזמנות אונליין, אפשרויות פנייה בכל סוג של אפליקציה מוכרת, והופ – ישראל עברה בין רגע למציאות אחרת בה ניתן לראות, לבחור, לסגור, רכב חדש מבלי לצאת מהבית.
רבים מייחסים זאת, בטעות, לכניסתה המעורפלת של טסלה לשוק הישראלי. האמת היא שכל היבואנים המקומיים, האיצו את המעבר לדיגיטל שלהם בגלל הקורונה. החשש מעצירת הפעילות הוא זה שהוביל אותם להרים אתרי מכר, במקרים מסוימים תוך שבועות ספורים ולתת מענה ללקוח הפוטנציאלי הנצור בביתו. וטסלה? כן גם היא טובלת אצבעות בשוק המקומי עם תחילת פעילות עטוית סודיות ורבת רעש תקשורתי. יש מעט מאוד תשובות בנוגע לכמות המכירות, התוכניות והיכולת שלה להשפיע על השוק המקומי. אבל, כמו בכל צעד בחברות של האדון מאסק, הכותרות והעניין מייצרות גל מורגש, גם אם הוא מתרכז בכותרות העיתונים ופחות במכוניות על הכביש.

אריאל אלסיבוני - עורך מדור הרכב של ישראל היום
העניין השני חיובי פחות. בתור תעשייה שמרנית למדי, יצרניות הרכב רשמו לעצמן תחזיות אפלות לשנה החולפת ולזו הנוכחית. בין השאר הם צמצמו את הזמנות השבבים העתידיות שלהן. בכל מכונית יש היום כוח מחשוב לא מבוטל וסמי-קונדקטורים הכרחיים לבנייתה. בזמן שבעולם הרכב צימצמו הזמנות, יצרניות אחרות צפו ביקוש גבוה. כל אלו שנהנות מהצורך שלנו במכשירים לועסי זמן ומרחב. טלפונים סלולרים, מחשבים, קונסולות משחקים – כל אלו רשמו עליי בייצור בתקופה הזו ובלעו את השבבים שתעשיית הרכב דחתה.
זה יצר מצב שבתעשיית הרכב לא צפו. הביקוש לתוצרת ער, אבל שבבים אין. זה מתבטא בעצירות ממושכות של פסי הייצור בהמתנה לאספקה הנדרשת. לעיתים לימים ארוכים ואף שבועות. אין יצרן אחד שהעניין הזה פוסח עליו וזה אומר האטה משמעותית בייצור. עד מתי? ככל הנראה עד הרבעון האחרון של השנה. אז ייסגר הפער בייצור השבבים והאולמות יחזרו לייצר במלוא הקיטור. רק אז יצליחו לפלוט המפעלים רכבים בהתאם לתוכנית והתעשייה הזו תחזור להתייצב שוב. עד הפעם הבאה
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טסלה תמלא את כול הביקושים לרכב,
    זילברשוונץ 02/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא נסחרת בשווי של טריליון דולר, למרותשהיא מייצרת רק 200.000 כלי רכב בשנה.
    סגור
  • 1.
    תותח (ל"ת)
    מיצי 02/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור