השוק

דו"ח חזק לשופרסל: כמה שוות המכירות באתר האינטרנט של הרשת?

שנת 2020 היא שנת הקורונה כשאנשים לא יוצאים למסעדות ולבארים מה שמחייב אותם לבשל בבית; שופרסל הייתה היחידה שערוכה עם אתר אינטרנט חזק בקורונה, והמכירות באתר לא איכזבו
ניצן כהן |  1
איציק אברכהן מנכ (צילום סיון פרג'; freepik)
שנת 2020 היא השנה של קמעונאיות המזון. מסעדות סגורות, בתי הארחה סגורים ואנשים שיושבים בבית ומתחילים לבשל לעצמם. מכאן הדרך קצרה לעלייה בביצועים של קמעונאיות המזון.
שופרסל היא קמעונאית המזון המובילה בישראל כשהאסטרטגיה של הרשת הייתה: אנחנו לא הזולים ביותר, אנחנו הנגישים ביותר וזה היה קלף מנצח ב-2020, שנת משבר הקורונה.
הדוחות הכספיים של הקבוצה מראים כי ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-15.23 מיליארד שקל, המהוות גידול של כ-14% בהשוואה להכנסות אשתקד. בשופרסל מייחסים את העלייה בהכנסות לצמיחת החברה ברצפת המכירה בסניפים, ברשת Be ובערוץ האונליין.
ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-3.9 מיליארד שקל – עלייה של כ-15.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
המכירות בסניפים זהים (קמעונאות מזון: רצפת מכירה ואונליין) גדלו בשיעור של כ-13.4% השנה ובכ-15.4% ברבעון הרביעי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם בכ-4 מיליארד שקל, המהווים כ-26.5% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-3.6 מיליארד שקל אשתקד, שהיוו כ-27% מסך ההכנסות. הקיטון בשיעור ברווח הגולמי נובע בעיקרו מהורדת מחירים וגידול בשיעור מכירות האונליין.
ברבעון הרביעי הסתכם הרווח הגולמי בכ-מיליארד שקל, המהווים כ-27% מסך ההכנסות בהשוואה לכ-898 מיליון שקל שהיוו כ-26.9% בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בשנת 2020 הסתכם בכ-718 מיליון ש"ח, המהווים כ-4.7% מסך ההכנסות לעומת 521 מיליון שקל שהיוו כ-3.9% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA השנה הסתכמה בכ-1.5 מיליון שקל, המהווים כ-10% מסך הכנסות החברה בהשוואה לכ-1.2 מיליון שקל אשתקד שהיוו כ-9.5% מסך הכנסות החברה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהגידול ברווח התפעולי. ה-EBITDA ברבעון הסתכמה בכ-411 מיליון שקל המהווים כ-10.6%, בהשוואה לכ-322 מיליון ש"ח שהיוו כ-9.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהגידול ברווח התפעולי.
מכירות המותג הפרטי הסתכמו השנה בכ-3.9 מיליארד שקל המהווים נתח של כ-25.8% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.2% אשתקד.
מכירות המותג הפרטי הסתכמו ברבעון בכמיליארד שקל המהווים נתח של כ-26.4% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.4% בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות שופרסל אונליין הסתכמו בסך של כ-3 מיליארד השנה והן מהוות כ-19.9% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-15% אשתקד.
ברבעון הרביעי של השנה מכירות שופרסל אונליין הסתכמו בסך של כ-805 מיליון ש"ח והן מהוות כ-21.3% לעומת כ-15.6% בתקופה המקבילה המקביל אשתקד. רשת Be ממשיכה לשפר משמעותית את תוצאותיה: ההכנסות הסתכמו בכ-815 מיליון שקל בהשוואה לכ- 708 מיליון שקל אשתקד – גידול של כ-15.1%. 
יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "אנו שמחים לסכם את שנת 2020, כשנת שיא בתוצאותיה של הקבוצה, במהלכה באו לידי ביטוי פירותיהם של התהליכים האסטרטגיים המשמעותיים שהובלנו בשנים האחרונות. עם פרוץ מגפת הקורונה העולמית בתחילת השנה והשפעתה על מדינת ישראל בסוף הרבעון הראשון, נערכה הקבוצה לתת מענה לביקוש האדיר לאספקת מוצרי מזון ומוצרי צריכה בסיסיים אחרים, הן בחנויות הפיזיות והן באונליין.
"העובדה כי לאורך השנים האחרונות הנחנו את התשתיות הלוגיסטיות, הטכנולוגיות, התפעוליות והאנושיות – אפשרה לנו לתת מענה לצרכים הצרכניים המשתנים.
"במהלך השנה המשכנו בקידום הצמיחה והפיכת שופרסל לקבוצת קמעונאות מגוונת, ממוקדת לקוח, אשר מביאה לידי ביטוי את עוצמותיה ויכולותיה במגוון הפעילויות העסקיות אותן אנו מובילים, לרבות תחום שופרסל לעסקים (B2B), תחום הפיננסים, תחום הנדל"ן ועוד.
"המותג הפרטי שלנו, אשר הפך להיות אחד המותגים האהובים והפופולאריים בישראל, ממשיך להתחזק ולהתרחב, ובשנה זו הגיע למכירות של כ- 3.9 מיליארד ₪ המהווים כ25.8% מסך מכירות החברה.
"רשת BE אשר ממשיכה בתהליך הצמיחה שלה בהתאם לתכניות העבודה, עברה כמתוכנן ברבעון הרביעי לאיזון תפעולי, תוך צמיחה במכירות, וזאת למרות אתגרי התקופה.
"אנו ממשיכים לפעול לשיפור השירות וחווית הלקוח. בימים אלו נמשכת הקמת מרכזי הליקוט וההפצה האוטומטיים, מהמתקדמים בעולם, אשר יובילו את שופרסל לעולם חדש של שירות וחווית לקוח בפעילות האונליין אשר צפויה להמשיך ולצמוח גם לאחר משבר הקורונה, בהמשך למגמות העולמיות בתחום.
"ברבעון הראשון של שנת 2021, הודענו על חתימת הסכם אסטרטגי בין קבוצת שופרסל לבין קבוצת דיסקונט להקמת חברה למתן שירותים ומוצרים בנקאיים דיגיטליים חדשניים המבוססת על שירותי PayBox. פעילות זו תהיה זרוע פעילות חדשנית ומשמעותית לחברה בשנים הבאות והיא תכלול הצעות ערך ייחודיות ביותר ללקוחותינו. בפרט בשנה מאתגרת זו, אנו רוצים להודות לעובדי החברה המסורים, המהווים גורם מרכזי להצלחה ולמובילות שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפתיע מאוד שהמניה עלתה כל כך מעט. (ל"ת)
    כלכלן 03/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור