השוק
Kape רוכשת את Webselenese הישראלית תמורת 149 מיליון דולר
ספקית התוכנות לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת, מקבוצת טדי שגיא, ממשיכה לממש את האסטרטגיה שלה להפוך לכתובת העיקרית לפרטיות ואבטחה דיגיטליים ללקוחות קצה וצפויה להגיע להכנסות פרו-פורמה של בין 208-213 מיליון דולר בשנת 2021
Kape, ספקית התוכנות לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת הנסחרת בבורסה בלונדון, לא נחה על זרי הדפנה: אחרי שביצעה באוקטובר אשתקד הנפקת מניות משמעותית, השלימה בדצמבר 2019 רכישה מהגדולות בתולדותיה ועדכנה כי את 2020 סיימה עם הכנסות שיא, Kape פותחת את 2021 עם מהלך אסטרטגי משמעותי נוסף - רכישת Webselenese הישראלית שהופכת, נכון לרגע זה, לרכישה הגדולה בתולדות החברה.
Kape רוכשת את Webselenese הפרטית תמורת .1149 מיליון דולר במזומן ובמניות. Webselenese, שהוקמה על ידי רן גרינברג ואריאל הוכשטדט פיתחה בעשר שנים האחרונות פלטפורמה מונחת דאטה לייצור תוכן המשלבת בין רשת בין לאומית של כותבי תוכן למערכת חכמה שעוסקת באופטימיזציה של התוכן, החברה מתמחה בייצור תוכן בנושאי אבטחה ופרטיות ובשנה שעברה רשמה 105 מיליון קוראים למגוון אתריה.
הרכישה מהווה צעד אסטרטגי נוסף לחברת Kape ותאפשר לה לעשות קפיצת מדרגה מבחינת הרחבת בסיס הלקוחות שלה. הרכישה מספקת ידע וטכנולוגיה בתחום ייצור תוכן לקהל יעד איכותי וממוקד תומך שיווק שייצר יתרון תחרותי בשוק הפרטיות והאבטחה. כמו כן, הרכישה מספקת ל-Kape נכסים דיגיטליים משמעותיים בתחום האבטחה והפרטיות. ערוץ שכזה עשוי למנף את סל המוצרים המתרחב של החברה ולסייע בפיתוח מוצרים חדשים.
Webselenese עושה זאת עם אוסף של אתרי השוואות מוצרים שמציעים סקירות אובייקטיביות, המלצות וטיפים על ספקטרום רחב של כלי אבטחה ופרטיות שניתן לרכוש אונליין. לחברה יש מעל 8 מיליון מבקרים ייחודיים בחודש באתריה השונים שמתורגמים לכ-30 שפות. כך הפכה החברה במהלך השנים האחרונות לכתובת פופולרית עבור צרכני קצה ברשת.
כמו רכישות קודמות שעשתה, רכישת Webselenese תאיץ את הצמיחה האורגנית של Kape בשווקי הפרטיות והאבטחה הדיגיטליות שצומחים במהרה, ותהווה אבן דרך משמעותית בדרכה של החברה להפוך לכתובת העיקרית בעולם לפתרונות פרטיות ברשת האינטרנט, בין היתר דרך הגדלת דריסת הרגל של שתי החברות בצפון אמריקה. כמו כן, Webselenese תסייע בהאצת שיעורי צמיחת הרווח של Kape הודות לצמיחת המהירה בפעילות החברה בשנה שחלפה: הכנסות Webselenese עלו אשתקד ב-91% ל-64.5 מיליון דולר (2019: 33.8 מיליון דולר) וה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) עלה ב-204% ל-30.7 מיליון דולר (2019: 10.1 מיליון דולר).
בנוסף, ל- Webseleneseיש תזרים מזומנים חזק כאשר 96% מה-EBITDA מומר למזומן. יחד Kape צפויה ליצר הכנסות פרו-פורמה של 208-213 מליון דולר ו-Adjusted EBITDA של 78-81מיליון דולר ב- 2021. לאורך כל שנות פעילותה, Webselenese לא נעזרה במימון חיצוני דוגמת קרנות הון סיכון ושני מייסדיה, רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, הם בעלי המניות היחידים בה. משרדי Webselenese ממוקמים בתל אביב מהם פועלים 29 עובדים, יחד עם מאות פרילנסרים ברחבי העולם. שני המייסדים ויתר עובדי החברה ימשיכו לנהל את פעילותה תחת Kape.
Kape רוכשת את Webselenese תמורת149.1 מיליון דולר – 116.6מיליון דולר במזומן ו- 32.5 מיליון דולר במניות חדשות שתנפיק לבעלי המניות של Webselenese.Kape תממן 35 מיליון דולר מהמזומן של החברה וכ- 85 מיליון מהחלק המזומן תממן Kape על ידי הלוואת גישור מבעל השליטה, איש העסקים טדי שגיא. לאחר השלמת הרכישה, תמיר Kape את הלוואת הגישור בהלוואה בנקאית לטווח ארוך, מה שיעמיד את יחס החוב/ EBITDA על 1.7, יחס זה צפוי לרדת לכ-1 עד סוף שנת 2021. טדי שגיא עצמו מחזיק ב-64.3% מהון המניות של Kape.
באוקטובר האחרון Kape רכשה PIA האמריקאית תמורת 130.1 מיליון דולר במזומן ובמניות. PIA מתמחה בפתרונות הצפנה של מידע דיגיטלי בעיקר לצורך פרטיות ברשת האינטרנט. בעקבות רכישתה הפכה Kape לשחקנית הגדולה בארה"ב, והיא נמנית על שלוש השחקניות המובילות בעולם בתחומה.
רן גרינברג (41) ואריאל הוכשטדט (42), שני מייסדי Webselenese, החלו את דרכם ככלכלנים עד שהפכו ליזמי הייטק וחברו להקמת החברה. לפני Webselenese גרינברג כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי באלרון, וראש המחלקה הכלכלית בדן אנד ברדסטריט ישראל. לגרינברג יש תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
הוכשטדט לפני שחבר לגרינברג בהקמת Webselenese, היה מנהל בכיר בגוגל ואחראי על השיווק העולמי של ג'ימייל מחוץ לארה"ב, ומנהל שיווק אזורי של גוגל ישראל, יוון ודרום אפריקה. לפני גוגל, שימש בתפקידי ניהול שונים דוגמת מנכ"ל madas, לוח מודעות; ומנהל פרויקטים בחברת הייעוץ תפן. להוכשטדט יש תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

עידו ארליכמן. קרדיט: שרון דרעי
עידו ארליכמן, מנכ"ל kape, ציין: "זו רכישה שהיא תוצאה ישירה של אסטרטגיית ה-A&M שלנו להרחבת ערוצי השיווק כדי לתמוך בתמהיל המוצרים הגדל של החברה. קהל היעד ש- Webselenese תביא איתה, בשילוב הידע שלה, ימקמו אותנו בעמדה ייחודית בדרכנו להפוך לכתובת העיקרית לפתרונות פרטיות ואבטחה דיגיטליים".
רן גרינברג ואריאל הוכשטדט, מייסדיי Webselenese, ציינו: "לאחר שעבדנו עם Kape במהלך שלוש השנים האחרונות, אנחנו נרגשים לאחד כוחות כדי ליצור חברה שתוכל לקיים את הבטחתה לקדם ולספק פרטיות ואבטחה ברשת לצרכנים בכל העולם".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


