השוק

הקורונה השפיעה? קסטרו-הודיס הפסידה 13 מיליון שקל ב-2020

על פי נתוני הדו"ח: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2020 בכ-282 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-471 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, נעשו מהלכי ההתייעלות לקראת ההמשך
כפיר אדר | 
רון רוטר (צילום אביב חופי, ויקיפדיה)
קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את שנת הקורונה בהצלחה וזאת בזכות תכניות ההתייעלות שביצעה ולאור השינויים הארגוניים והאסטרטגים של הקבוצה שנערכו בשנתיים האחרונות. מסיימת את שנת 2020 עם רווח תפעולי של כ-68 מיליון שקל (5.7% ממחזור המכירות), לעומת הפסד תפעולי של 23 מיליון שקל בשנת 2019.
הרבעון הרביעי לשנת 2020 הסתיים עם רווח תפעולי של 25 מיליון שקל (8.9% ממחזור) לעומת 2 מיליון שקל ברבעון 4 לשנת 2019 – פי 12.5, בשלושת  הרבעונים האחרונים של שנת 2020 מאז פרוץ משבר הקורונה הקבוצה מציגה רווח תפעולי של 151 מיליון שקל (16.4% ממחזור). המכירות למ״ר בחנויות הזהות עלו בשנה האחרונה ב12.5% בדגש על מגזר אופנת ההלבשה.
לנתונים הפחות נעימים: הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2020 בכ-282 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ- 471 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל לעומת הכנסות של כ-1.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות הזהות בכלל הקבוצה צמחו בשנת 2020 בשיעור של 12.5%, במגזר ההלבשה בשיעור של 15.4%, במגזר אביזרי האופנה בשיעור של 5.2% ובמגזר הקוסמטיקה בשיעור של 35.7%.
ההפסד הנקי בשנת 2020 הסתכם בכ-13 מיליון שקל (1%) לעומת הפסד של כ-85 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול תקן חשבונאי מספר 16 עומד הרווח הנקי מפעילות נמשכת בשנת 2020 על כ-5.1 מיליון שקל. נכון ליום 31.12.20 יתרות המזומנים ושווי המזומנים של החברה גדלו והסתכמו בכ-349.4 מיליון שקל.
מבחינת ימי הפעילות שמאז תום תקופת הסגר השלישית (21.2.2021) ועד לערב פרסום ד"וח תקופתי זה (23.3.2021, כולל) אל מול ימי הפעילות המקבילים בשנת 2019 (24.2.2019-26.3.2019) עולה כי מכירות החנויות הזהות (ואתרי המכירה המקוונים אשר פעילות בשתי התקופות) גדלו בשיעור של 47%. במהלך תקופת משבר הקורונה ויתרו בעלי השליטה בקבוצה על משכורות ותגמולים בסך של 6 מיליון שקל אשר היו זכאים להם.
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס אמר: "לאחר שנה בה קבוצת קסטרו-הודיס התמודדה עם משבר הקורונה, אנו מסכמים את השנה ואת סיום המשבר בהצלחה כבירה. מהלכי ההתייעלות שנעשו בקבוצה בתקופה זו בנוסף למהלכים האסטרטגיים המתוכננים של הקבוצה הנעשים בשנתיים האחרונות, והמשך פעילותנו הענפה בכל מותגי הקבוצה להתרחבות וגדילה, הובילו אותנו לסיים את התקופה ברווחיות ועם איתנות פיננסית גבוהה המאפשרת לנו להמשיך בתוכניות הקבוצה בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה