השוק

דלק ישראל ואזורים רכשו קרקע בירושלים ב-133 מיליון שקל

הקרקע שנמצאת בצומת פת בירושלים ועליה יש תחנת דלק של דלק ישראל שנרכשה על ידי אבי לוי; דלק ישראל תקים את דלק נכסים שתרכז את פעילות הנדל"ן של תחנות הדלק ותנסה להשביח אותם
ניצן כהן | 
צילום עריכה אייס יורי לנז פלאש 90
דלק ישראל שבשליטת איש העסקים אבי לוי שרכש את תחנות הדלק של קבוצת דלק שנקלעה לקשיים, רכשה ביחד עם אזורים קרקע בצומת פת שבירושלים עליה ממוקמת תחנת דלק של החברה בעסקה בהיקף כולל של 133 מיליון שקל.
התשלום על הקרקע יחולק ל-2 כשכ-93 מיליון שקל ישולמו בעבור הקרקע ו-כ-40 מיליון שקל ישולמו לרשות מקרקעי ישראל תמורת קבלת הסכמה לשדרוג הזכויות על הקרקע. נכון להיום משלמת תחנת הדלק שכירות על הקרקע בהיקף שנתי של 3.8 מיליון שקל כשבכוונת אזורים ודלק נכסים להקים על השטח מתחם שיכלול 220 עד 250 יחידות דיור ושטחי מסחר.
דלק נכסים היא למעשה חברה שהוקמה כפיצול מדלק ישראל והיא תרכז את הפעילות הנדל"נית של תחנות הדלק של "דלק". הבעלות על החברה תתחלק כשכ-75% מהבעלות על החברה תהיה בידיים של דלק ישראל (40%), חברת ב.ג.מ (35%) וקבוצת דלק (25%).
דלק ישראל היא כאמור זרוע תחנות הדלק שהייתה בעבר בבעלות קבוצת דלק. החברה נמכרה בחודש אוקטובר האחרון ב-750 מיליון שקל ומאז, עלה שווי החברה, על פי הערכת שווי שבוצעה לכמעט 1.2 מיליארד שקל.
דלק ישראל פוצלה לאחר הרכישה לשתי חברות: חברת הריטייל שעוסקת בהפעלת תחנות דלק וחנויות נוחות וחברת דלק נכסים שתנהל את נכסי הנדל"ן של החברה. בסך הכל פועלת החברה היום לבנות על שטח של 25 אלף מ"ר ששייכים לה ועליהם ממוקמות תחנות דלק. ההסכם בין אזורים לדלק נכסים למעשה מבטיח לאזורים שהיא תקבל עדיפות בבנייה על השטחים האלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה